19 دی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از بهره‌برداری و کلنگ زنی طرح‌های آبفای قم با اعتباری بالغ بر 624 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت خبر داد.

علی جان صادق‌پور با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: همزمان با هفته دولت، بهره‌برداری و کلنگ زنی 14 طرح آب و فاضلاب قم با اعتباری بالغ بر 624 میلیارد ریال با حضور مسئولان استان انجام خواهد شد.

وی اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب شهر به طول بالغ بر 12 کیلومتر و با بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار، حفر و تجهیز یک حلقه چاه در شهر دستجرد و اصلاح خط انتقال آن به طول 20 متر و افزایش تولید آب به میزان 7 لیتر در ثانیه با بیش از بر 4 میلیارد و 200 میلیون ریال را ازجمله طرح‌هایی برشمرد که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از ایجاد و اصلاح شبکه توزیع (زون بندی) سطح شهر با اعتبار 13 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد و اظهار داشت: تکمیل زون بندی شبکه به طول 2800 متر با لوله‌هایی چدن داکتیل به اقطار 300 و 400 میلیمتر انجام شده و در هفته دولت در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی جابجایی، اصلاح و ایمن‌سازی تأسیسات معارض با پل جدیدالاحداث خورآباد را از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت ذکر کرد و یادآور شد: در اجرای این طرح یک هزار و 100 متر جابه‌جایی و ایمن‌سازی لوله و احداث حوضچه شیرآلات با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان انجام شده است.

صادق پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همزمان با هفته دولت کلنگ احداث مخزن هزار مترمکعبی و خط انتقال شهر کهک، احداث مخزن هزار مترمکعبی مجتمع آبرسانی قمرود، احداث نیروگاه خورشیدی معصومیه به میزان 100 کیلووات و حفر و تجهیز یک حلقه چاه در شهر سلفچگان با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال نیز با حضور مسئولان استان به زمین زده خواهد شد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه شرکت آب و فاضلاب به عنوان یک دستگاه خدمت رسان همواره طرح‌هایی را در مناطق مختلف شهر و استان در دست اجرا دارد، گفت: در همین راستا همزمان با هفته دولت استاندار و برخی دیگر از مسئولان استان از برخی از این طرح‌ها از جمله اجرای خط انتقال اضطراری فاضلاب مسکن مهر پردیسان قم، آبرسانی به روستاهای تیره، ویریچ، خاوه و فردو، حفر و تجهیز و خط انتقال چاه شماره 4 مجتمع شهیدی علیمحمدی و احداث مخازن و تکمیل پروژه آبرسانی قاهان بازدید خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: این طرح‌ها در مجموع با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد و برخی از مشکلات شهر و استان را در زمینه آبرسانی و جمع‌آوری فاضلاب برطرف می‌کند.

  • نویسنده :
  • منبع :