19 دی: معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف با بیان اینکه درباره کمبود عرضه و گران فروشی مرغ در کشتارگاه به وزیر جهاد کشاورزی نامه نوشتیم گفت: میانگین قیمت مرغ در تهران به ۹۵ هزار تومان و در کشور به ۸۸ هزار تومان افزایش یافته است. همچنین قیمت مرغ در سطح خرده فروشی‌های تهران به 100 هزار تومان هم رسیده است.
بهنام نیک منش، معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: قیمت مرغ خیلی بالا رفته، بر همین اساس نامه به وزیر جهاد کشاورزی ارسال شده است که اقدامات لازم برای تامین و فروش با نرخ مصوب در مرغداری های رعایت شود.
وی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده قیمت هر کیلوگرم مرغ در سطح خرده فروشی‌های تهران 95 هزار تومان تا 100 هزار تومان و قیمت متوسط در کشور 88 تا 92 هزار تومان است.
معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران ادامه داد: دلیل این افزایش قیمت در خرده فروشی کمبود عرضه مرغ در بازار و بالا رفتن قیمت مرغ در کشتارگاه‌ها و مرغ زنده در مرغداری است.
وی با بیان اینکه سود فروش مرغ در خرده فروشی‌ها پایین‌تر از نرخ مجاز 10 درصدی است، تصریح کرد: خرده فروشان در تهران نیز هر کیلوگرم مرغ را به قیمت 90 تا 92 هزار تومان دریافت می‌کنند و در محدوده 95 تا 100 هزار تومان به فروش می رسانند.
  • نویسنده :
  • منبع :