19 دی: عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: از پایان این ماه، دریافتی سربازان نزدیک به بیست درصد افزایش پیدا می‌کند و به طور میانگین به چهار میلیون و ششصد و پنجاه هزار تومان می‌رسد.
سید محسن دهنوی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۹ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: ما امسال در قانون بودجه و تبصره ۱۲ مصوب کردیم که حقوق پرداختی به سربازان بین ۶۰ تا ۹۰ درصد پایور همتراز باشد که این افزایش برای سربازان مجرد حداقل ۶۰ درصد و ۹۰ درصد هم برای سربازان متأهل باشد.
وی اظهار کرد: ابتدای امسال نزدیک به ۲۰ درصد افزایش حقوق سربازان اجرا شد، یعنی سال گذشته دریافتی سربازان به صورت میانگین سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که این عدد به صورت میانگین سه میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تومان شد و این افزایش تقریباً ۲۰ درصد است.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درباره مابقی آن نیز باید گفت که به حکم قانونی ما عمل نشده بود، چون منابع کافی در اختیار نبود یعنی سازمان برنامه و ستاد کل نیروهای مسلح نتوانسته بودند بر سر تأمین منابع درباره حقوق سربازان به تفاهم برسند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در یک ماه گذشته جلسات متعددی را در مجلس با حضور نمایندگان ستاد کل و سازمان برنامه برگزار کردیم و توافق شد ۱,۵۰۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شود برای آنکه در ماه‌های پایانی سال بتوانیم به قانون عمل کنیم.
دهنوی توضیح داد: بر این اساس، توافق شد از این ماه منابع لازم تأمین شود. یعنی از پایان آذر ماه دریافتی سربازان نزدیک به بیست درصد دیگر افزایش پیدا می‌کند و به صورت میانگین از سه میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تومان به چهار میلیون و ششصد و پنجاه هزار تومان می‌رسد.
وی تاکید کرد: با این اوصاف، میزان افزایش حقوق سربازان نسبت به سال گذشته که سه میلیون و دویست هزار تومان بود به چهار میلیون و ششصد و پنجاه هزار تومان افزایش می‌یابد، یعنی ۴۵ درصد افزایش حقوق برای سربازان خواهیم داشت.
عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر این اساس، سربازان از این ماه شاهد افزایش حقوق خواهند بود که به صورت میانگین هشتصد هزار تومان به حقوق آنان اضافه می‌شود؛ یعنی برای سربازان متأهل مقداری بیشتر و برای مجردها کمتر است و این هشتصد هزار تومان به صورت میانگین است.
دهنوی تاکید کرد: ما خبرهای خوب دیگری در یک ماه آینده برای سربازان خواهیم داشت.
  • نویسنده :
  • منبع :