19 دی: معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: طرح نظارتی ویژه شب یلدا از ۲۰ آذر ماه آغاز می‌شود و نظارت ویژه بر میوه‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، آجیل‌فروشان و گل‌فروشی‌ها انجام می‌شود.
بهنام نیک‌منش، معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه شب یلدا از 20 آذر ماه آغاز می‌شود و نظارت ویژه بر میوه‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، آجیل‌فروشان و گل‌فروشی‌ها انجام می‌شود.
وی افزود: محصولات عرضه‌شده در شب یلدا قیمت مصوب ندارند و نرخ‌گذاری آنها براساس عرضه و تقاضا و نرخ متعارفی است که اتحادیه‌های مربوطه اعلام می‌کنند.
معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران ادامه داد: نظارت بر بازار شب یلدا توسط بازرسان اتحادیه‌های مربوطه انجام و شکایت‌ها دریافت می‌شود.
وی در ارتباط با نحوه قیمت‌گذاری متعارف محصولات شب یلدا، گفت: با توجه به کیفیت آجیلی که فروشگاه‌ها عرضه می‌کنند نرخ‌ها تعیین می‌شود؛ به‌طور مثال میزان پسته‌ای که در آجیل شب یلدا موجود است قیمت را تعیین می‌کند.
در همین رابطه مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی نیز با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بر بازار ویژه شب یلدا در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور اجرا می‌شود، یادآور شد: به استناد تفاهم‌نامه منعقده وزارت جهاد کشاورزی و اتاق اصناف کشور، در شبکه عمده‌فروشی بازرسین وزارت جهاد کشاورزی و شبکه خرده‌فروشی بازرسین اصناف اقدام به نظارت در این طرح را انجام می‌دهند.
به گفته مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، در این طرح میوه، محصولات پروتئینی، آجیل مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد.
وی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف شکایت خود را در سامانه ۱۲۴ ثبت کرده تا پس از ثبت گزارش بازرسین ما به آن رسیدگی کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :