19 دی: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، عنوان «مدرسه» به هر شکلی فقط برای واحـدهای آموزشـی و پرورشـی کـه براساس شرایط و مقررات وزارت آموزش و پرورش به صورت دولتی یا غیردولتی تأسیس و اداره می‌شـوند، مجاز است.
در نشست علنی روز یکشنبه(۱۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در دستور کار قرار گرفت و ماده (۱) این طرح به تصویب نمایندگان رسید.
بر اساس ماده (۱)، یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به بند «الف» ماده (۲) قانون تأسـیس و اداره مـدارس و مراکـز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب ۱۴ آذرماه ۱۳۹۵ به شـرح زیـر الحـاق و شـماره تبصـره آن بـه (۱) اصـلاح می‌شود:
طبق تبصره (۲) نیز به کار بردن عنوان «مدرسه» به هر شکلی فقط برای واحـدهای آموزشـی و پرورشـی کـه براساس شرایط و مقررات وزارت آموزش و پرورش به صورت دولتی یا غیردولتی تأسیس و اداره می‌شـوند و آموزش‌های رسمی را مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش ارائه می‌دهند، مجاز است. مؤسسه‌ها و مراکزی که بدون رعایت این شرایط از عنوان مدرسه استفاده می‌کنند، به استثنای مؤسسـاتی کـه براسـاس مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از عنوان مدرسه استفاده می‌کنند و مدارس حوزه‌های علمیـه، مکلفنـد ظرف سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون واژه «مدرسه» را از عنوان خود حذف نمایند. متخلفان از این حکم مشمول «قانون تعطیل مؤسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگـی که بدون أخذ مجوز قانونی دائر شده و می‌شود مصوب ۷ دی ماه ۱۳۷۲ می‌شوند.
در ادامه ماده (۲) مورد بحث و نظر نمایندگان قرار گرفت و پیشنهادی برای آن طرح که این پیشنهاد به تصویب نرسید. ولی رای گیری درباره این ماده به جلسه بعدی موکول شد.

  • نویسنده :
  • منبع :