19 دی: رئیس سازمان جهانی بهداشت ضمن تأیید آمار شهدای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت نوار غزه، از هدف قرار گرفتن ۴۴۹ مرکز بهداشتی و درمانی در نوار غزه و کرانه باختری به دست صهیونیست‌ها خبر داد.
به گزارش الجزیره، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: ما به صورت مستند ثبت کرده‌ایم که از هفتم اکتبر تا کنون بیش از ۴۴۹ مرکز مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در غزه و کرانه باختری مورد حمله قرار گرفته است.
«تدروس آدهانوم» در نشستی خبری افزود: سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است و از ۳۶ بیمارستان تنها ۱۴ بیمارستان تا حدی کار می‌کنند.
وی تصریح کرد: علائم نگران کننده‌ای از نوار غزه در خصوص انتشار بیماری‌های همه‌گیر و میزان بالای اسهال و بیماری‌های تنفسی گزارش شده است. کمبود غذا و آب آشامیدنی شرایطی را ایجاد می‌کند که بیماری‌ها را در غزه گسترش می‌دهد.
آدهانوم تأکید کرد: بیش از ۱۷۰۰۰ نفر از جمله ۷۰۰۰ کودک در غزه کشته شده و نمی‌دانیم چند نفر زیر آوار مفقود شده‌اند. تأثیر جنگ غزه بر بخش بهداشت فاجعه بار است. آتش‌بس تنها راه حل برای حفظ سلامت ساکنان نوار غزه است.
رئیس سازمان جهانی بهداشت همچنین گفت: ما عمیقاً از تصویب نشدن پیش‌نویس قطعنامه در شورای امنیت در مورد آتش بس در غزه متأسفیم.

  • نویسنده :
  • منبع :