19 دی: معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ضمن صدور پیام تسلیت جان باختن پنج کارگر در ایستگاه پمپاژ نفت مرکز انتقال " برداسپی" کوهدشت لرستان، دستور تشکیل یک تیم تخصصی به منظور شناسایی مقصران این حادثه را صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، در پیام جلیل سالاری آمده است: خبر تلخ و دلخراش درگذشت چند نفر از هموطنان و همکاران عزیز کارکنان پیمانکاری شرکت ارگ سازان ناوه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان در حین خدمت باعث تاسف و تالم فراوان اینجانب و همه همکاران در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران شد.
این پیام می افزاید: ضمن عرض تسلیت به خانواده‌ها و همکاران محترم داغدار، از خداوند متعال برای رفتگان آمرزش و برای خانواده گرانقدر این عزیزان صبر جلیل مسالت دارم.
سالاری در این پیام تاکید کرده است: ضرورت دارد تیمی متشکل از معاون اینجانب، نمایندگان مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل و بازرسی و رسیدگی به شکایات مستقر در محل حادثه، ضمن بررسی‌های دقیق و همه‌جانبه، علل بروز حادثه و مقصران آن را شناسایی و گزارش کنند.
گفتنی است؛ پنج نفر از کارکنان یک شرکت پیمانکاری حوالی غروب روز شنبه ۱۸ آذر، برای لایروبی منبع مربوط به ایستگاه پمپاژ نفت منطقه "برداسپی" کوهدشت وارد منبع این ایستگاه و بر اثر استنشاق مواد سمی گرفتار شدند و جان باختند.
فوت‌شدگان از کارکنان شرکت "ارگ‌ سازان ناده" بودند که فعالیت لایروبی مخازن را بر عهده داشتند که با وارد شدن به مخزن ۲۰ میلیون لیتری نفت خام مرکز انتقال نفت برداسپی واقع در کوهدشت لرستان به‌دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

  • نویسنده :
  • منبع :