19 دی: معاون فنی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان گفت: پیش بینی ما در لایحه بودجه سال آینده این بوده است که سقف خسارت صندوق به ۹۵ میلیون تومان برسد.

آمار‌های منتشر شده نشان میدهد از ۴۳ نوع بلایای طبیعی شناسایی شده ۳۳ نوع آن در ایران مشاهده شده است. به همین دلیل صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی به منظور حمایت از افراد آسیب دیدگان این حوادث در سال ۹۹ ابلاغ شد. صندوقی که در سال گذشته راه اندازی شده و حالا به هر خانه آسیب دیده در حوادث طبیعی تا سقف ۳۱ میلیون تومان خسارت پرداخت میکند. مبلغی که شهروندان معتقدند هرچند تا حدودی به آسیب دیدگان کمک میکند، اما کافی نیست.
به همین منظور ناصر یارمحمدیان معاون فنی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در مصاحبه‌ی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: حق بیمه الان صندوق بیمه حوادث طبیعی ۱۰۰ هزار تومان هست که ۲۴ هزار تومان آن توسط مردم و ۷۶ هزار تومان هم توسط دولت پرداخت میشود. این حق بیمه منجر به پرداخت حداکثر جریمه ۳۱ میلیون تومانی میشود؛ که ما تاکنون به ۲۰ هزار واحد مسکونی این خسارت را پرداخت کردیم.
یارمحمدیان در ادامه گفت: پیشنهاد ما برای سال آینده حق بیمه ۳۰۰ هزار تومانی است که ۳۰ درصد آن یعنی ۹۰هزار تومان توسط مالکین و مابقی توسط دولت پرداخت شود. یعنی مردم ماهانه ۷ هزار ۵۰۰ پونصد تومان بر روی قبض‌های برق‌شان حق بیمه این صندوق را میدهند. این حق بیمه سقف خسارت‌های پرداختی این صندوق را تا ۹۵ میلیون تومان افزایش میدهد.
معاون فنی صندوق بیمه حوادث طبیعی تاکید کرد: این ۹۵ میلیون تومان هم خسارتی نیست که با آن ما بتوانیم به طور کامل زیان‌های آسیب دیدگان را جبران کنیم، اما امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده هم با تغییر ضریب ریسکمان و هم حق بیمه بخش بیشتری از خسارت‌ها را پرداخت کنیم.
  • نویسنده :
  • منبع :