19 دی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: پیکر پنج کارگر جان‌باخته در مخزن مرکز انتقال نفت برداسپی کوهدشت پس از گذشت بیش از ۲۴ ساعت به بیرون کشیده شد.
احسان یاوری عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن اشاره به حضور در محل حادثه و دیدار با خانواده های جانباختگان و کارگران منطقه با این عزیزان ابراز همدردی و بر پیگیری هرگونه قصور احتمالی و برخورد با خاطیان تاکید کرد.
وی افزود: پنج نفر از کارکنان یک شرکت پیمانکاری حوالی غروب روز شنبه (۱۸ آذرماه) برای لایروبی منبع مربوط به ایستگاه پمپاژ نفت منطقه "برداسپی" کوهدشت وارد منبع این ایستگاه و بر اثر استنشاق مواد سمی گرفتار شدند.
معاون استاندار لرستان اظهار داشت: در پی وقوع این حادثه که بعد از ظهر روز گذشته در مرکز انتقال برداسپی کوهدشت لرستان به ‌وقوع پیوست، بلافاصله نیروهای امدادگر، متخصصان اچ اس ای (HSE) و حراست به محل حادثه اعزام شدند، اما شدت گازگرفتگی به احتمال قوی منجر به فوت هر پنج نفر شده بود.
یاوری گفت: جان باختگان از کارکنان شرکت "ارگ‌ سازان ناده" بودند که فعالیت لایروبی مخازن را بر عهده داشتند که با وارد شدن به مخزن ۲۰ میلیون لیتری نفت خام مرکز انتقال نفت برداسپی واقع در کوهدشت لرستان دچار گازگرفتگی شدند.
پیشتر سید عزت اله میرحسینی مدیر روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نیز با اعلام اسامی کارگران گرفتار شده اظهار کرد: حادثه گازگرفتگی در مرکز انتقال نفت برداسپی منطقه لرستان منجر به فوت شدن حسن لطفی، علی احمدجو، امین طالبیان، علی‌اکبر جباری و محمد احمد جو شد.

  • نویسنده :
  • منبع :