19 دی: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران از تیرماه اجرایی می‌شود.

«محمد شریعتمداری» روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز ارتباط با بازنشستگان و مرکز نوآوری صبا افزود: براساس مصوبه هیات وزیران افزایش حق مسکن از نخسیتن روز تیرماه لازم الاجراست.

وی، درباره پرداخت حداقل حقوق به کارگران در مناطق آزاد تاکیدکرد: این موضوع شنیده شده و براین اساس تاکید می‌کنم که در همه نقاط کشور حقوق کارگران باید طبق قانون کار پرداخت شود و همه باید تلاش کنند که خدمات بیشتری به کارگران ارائه دهند.

وزیر تعاون درباره پرداخت بیمه بیکاری کرونا به متقاضیان گفت: سامانه ثبت بیمه بیکاری کارگران با مشکل مواجه شده بود که در حال حاضر رفع شده است.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مشمولان به میزان ۵۵ درصد حداقل مزد کارگران به علاوه ۵ درصد برای هر سر عائله دریافت کنند. 

شریعتمداری اظهارداشت: کسانی که از ۲۰ اسفند سال گذشته تاکنون بیکار شده‌اند، مشمول این بیمه بیکاری می‌شوند. 

وزیر تعاون درباره عرضه سهام بیشتر شستا در بورس، گفت: مطابق مصوبه دولت برای نهادهای عمومی غیردولتی و فعالیت‌های خارج از دولت قرار شد شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند تا پایان امسال ۲۵ درصد سهام خود را در بورس ارائه کنند. 

وی افزود: ارزش شرکت شستا هنگام عرضه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بود که الان ارزش بازاری آن به حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده و اگر ۲ درصد از سهام این شرکت هم بیشتر در بورس ارائه شود، حجم بالایی خواهد بود، اما ما متعهد هستیم تا پایان سال ۲۵ درصد از سهام شستا را در بورس ارائه کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :