19 دی: فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور با موفق ارزیابی کردن تست‌ موشک مجید گفت: سامانه پدافندی رسول متشکل از پهپاد کرار و موشک هوا به هوا مجید، قادر به درگیری با انواع هواگردها است.
سرتیپ دوم رضا کلهری با اشاره به الحاق سامانه پدافندی رسول و افزایش توان دفاعی کشور گفت: سامانه پدافندی رسول سامانه‌ای کاملا بومی است که ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها بر توان رزمی و دفاعی نیروی پدافند هوایی به ویژه در ارتفاع پست افزوده است.
فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور با اشاره به تست‌ موفقیت‌آمیز موشک مجید، افزود: سامانه پدافندی رسول متشکل از پهپاد کرار و موشک هوا به هوا مجید، قادر به درگیری با انواع هواگردها است.
کلهری همچنین در خصوص تست میدانی این سامانه تصریح کرد: سامانه پدافندی رسول در رزمایش پهپادی مورد آزمایش و تست عملیاتی قرار گرفت و با موفقیت به کار خود پایان داد و این سامانه قدرتمند امروز به طور رسمی وارد چرخه دفاعی کشور خواهد شد.
فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور با اشاره به توانمندی کشور در بومی سازی توان دفاعی گفت: امروز در تمامی سطوح عملیاتی دارای تجهیزات داخلی هستیم که از جمله مهم‌ترین آن‌ها سامانه باور۳۷۳ و دیگر سامانه‌های برد متوسط و کوتاه برد هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :