19 دی: فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: پیکرهای ۲۸۰ شهید دفاع مقدس یکشنبه ۲۶ آذر در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به‌طور همزمان در استان‌های سراسر کشور و تهران تشییع خواهند شد.
سردار حسن حسن‌زاده صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری مراسم وداع و تشییع پیکرهای مطهر ۲۸۰ شهید گمنام دفاع مقدس که در موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد بیان کرد: امسال برگزاری مراسم ‌تشییع شهدای گمنام با جنایات رژیم ‌صهیونیستی در غزه و به شهادت رساندن ‌مردم بی‌پناه و مظلوم عزه مصادف شده است؛ بنابراین مراسم امسال از این جهت با مراسم‌هایی که در سال‌های گذشته برگزار می‌کردیم، تفاوت دارد؛ چون ۶۰ روز است‌ که رژیم صهیونیستی مردم غزه را به صورت‌ مداوم بمباران می‌کند که بواسطه این جنایت‌ها بالغ بر ۱۸ هزار نفر از مردم غزه به شهادت رسیدند.
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با بیان اینکه تشییع شهدای گمنام می‌تواند اقدامی در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکوم ‌کردن ‌جنایات رژیم ‌صهیونیستی هم باشد، توضیح داد: پیکرهای این شهدا یکشنبه ۲۶ آذر در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به‌طور همزمان در استان‌های سراسر کشور و تهران تشییع خواهند شد. این ‌مراسم در تهران ساعت هشت صبح ‌از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران به سمت معراج الشهدا با حضور امت شهیدپرور تهران تشییع خواهند شد.
فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: مراسم ‌وداع با پیکرهای این شهدا نیز شنبه ۲۵ آذر بعد از نماز مغرب ‌و عشاء در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود که از این تعداد ۱۱۰ شهید در تهران و ۱۷۰ شهید هم ‌در سایر نقاط کشور ‌تشییع خواهند شد.
سردار حسن‌زاده ادامه داد: این شهدای عزیز مربوط به مناطق عملیاتی مجنون، مهران‌، شلمچه، شرق دجله و بصره، سومار، جزابه، میمک، پنجوین‌، شرهانی‌، فکه، مهران و ‌خرمشهر هستند؛ مراسم ‌تدفین ‌این شهدای والامقام نیز هم از روز ۲۷ آذر با فواصل زمانی مختلف برگزار خواهد شد.
وی با بیان این‌که برای حضور مردم در این مراسم تمهیدات ترافیکی، امدادی و ایستگاه‌های صلواتی ‌پیش‌بینی شده  است، تصریح کرد: درخواست‌های زیادی برای تدفین شهدا به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس واصل می‌شود که به همین ‌منظور پیش‌بینی ‌می‌کنیم دو تا سه هفته مراسم ‌تدفین این شهدا زمان ببرد؛ تدفین شهدا در مدارس الزاما مطرح نیست، اما با این حال شهدای گمنام را بنابر درخواست‌هایی که برای برگزاری مراسم‌هایی در مدارس صورت ‌می‌گیرد، این اقدام انجام می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :