19 دی: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: خدمات پزشکی زیبایی در کشور بسیار گسترده شده و نیازمند ساماندهی است.

سعید کریمی، در نخستین جلسه کمیته علمی خدمات پزشکی در زیبایی که در معاونت درمان وزارت بهداشت برگزار شد، موضوع ایمنی برای بیماران را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: نباید هیچ آسیبی به بیمار برسد.
وی با بیان اینکه مردم باید اطلاع و آگاهی کافی خدمات پزشکی زیبایی داشته باشند، اظهار داشت: رسانه‌ها باید اطلاع رسانی مناسبی را در این زمینه داشته باشند و زمانی که فردی به پزشک جهت خدمات زیبایی مراجعه می‌کند حتماً نام پزشک را در سایت سازمان نظام پزشکی استعلام نموده و در صورت صلاحیت در زمینه تخصص مورد نظر به پزشک مربوطه مراجعه کند در غیر این صورت مراجعه به غیر پزشک می‌تواند آسیب‌های جدی ایجاد نماید.
کریمی بیان داشت: استاندارهایی توسط وزارت بهداشت جهت خدمات زیبایی تدوین شده و پزشکان باید بر اساس استانداردهای ابلاغی، اقدام به انجام اعمال پزشکی نمایند.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: قرارگاه نظارت بر سلامت طی دو سال اخیر در محل معاونت درمان تشکیل و تاکنون ۴۶ جلسه نیز برگزار شده است.
وی افزود: در ۶ ماه اول سال جاری، ۲ هزار و ۶۰۰ پرونده در زمینه دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی به مراجع قضائی ارسال شده است.
کریمی گفت: از قوه قضائیه درخواست داریم در این زمینه به وزارت بهداشت کمک نموده و مجازات بازدارنده‌ای برای افراد فاقد صلاحیت که در امور پزشکی دخالت کرده و به جان مردم آسیب می‌زنند، اعمال نماید.

  • نویسنده :
  • منبع :