19 دی: وزیر راه و شهرسازی از آمادگی این وزارتخانه برای تامین مسکن برای شرکت‌های دانش بنیان‌ها خبر داد.
مهرداد بذرپاش در رویداد تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل‌ونقل از وزارت راه و شهرسازی به عنوان پیشران پیشرفت نام برد و گفت: نیاز است که در تامین مالی ساخت، مصالح، صنعتی سازی و سرعت ساخت و ساز از پروژه مسکن مهر بهره ببریم.
وی ادامه داد: در این دوره، ساخت مسکن ویلایی تک طبقه در دستور کار قرار گرفته که از سال آینده تحویل داده می‌شود، همچنین اضافه شدن به وسعت محدوده شهری از دیگر برنامه‌های ما است به گونه‌ای که در طرح مسکن مهر ۸۰۰۰ هکتار اضافه شد؛ ولی در نهضت ملی مسکن از ۵۲ هزار هکتار عبور کرد.
بذر پاش تاکید کرد: زمانی که طرحی با این ابعاد در حال اجرا است نیاز دارد تا تدارکات ما متفاوت تر باشد تا بتوانیم قیمت ساخت را کاهش دهیم،   در این زمینه دست یاری به سمت شرکت‌های دانش بنیان دراز می‌کنیم تا تامین قیمت تمام شده مسکن برای متقاضی دشوار نشود چرا که منابع دولت در این زمینه محدود است.
بذرپاش در خصوص سختگیری‌های صدور استاندارد برای مصالح ساختمانی تولیدی، اظهار کرد: همانقدر که در سرعت ساخت مسکن باید ایمنی و رفاه مردم نیز در نظر گرفته شود؛ دستور العمل جدیدی برای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای سرعت بخشیدن به صدور استاندارد نیز تهیه خواهد شد
ارائه‌ راهکارهای کم هزینه برای شناسایی واحدهای خالی
وزیر راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه ما در زمینه‌های مربوط به جمع آوری اطلاعات ملک فاصله معناداری تا رسیدن به حداقل‌ها را داریم، گفت: در این زمینه قانونی داریم در صورتی که ۱۰ سال از صدور پروانه برای ساخت زمینی صادر شود و در مدت ۱۰ سال اقدامی صورت نگیرد و زمین معطل بماند باید معرفی شود تا در آن تغییر کاربری انجام شود.
وی تامین اطلاعات ملک و اراضی را گامی در جهت احتکار ملک و زمین دانست و یادآور شد: ما نیاز به سامانه ثبت زمین‌های معطل مانده هستیم. علاوه بر آن قانون حمایت از مالیات خانه‌های خالی را داریم که معطل مانده و یکی از درخواست‌های ما از شرکت‌های دانش بنیان ارائه راهکارهای کم هزینه برای شناسایی واحدهای خالی است.
ابلاغ افزایش وام صنعتی‌سازی به بانک‌ها
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر بهره‌گیری از فناوری برای انبوه‌سازی گفت: وام صنعتی سازی افزایش یافته و به بانک‌ها نیز ابلاغ شده است. در بخش مسکن و حمل و نقل دو صندوق فناوری پیشرفته پیش بینی شده که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی می‌تواند به عنوان بازوهای تامین مالی مورد استفاده قرار گیرد. 
آمادگی برای تامین مسکن دانش بنیان‌ها
بذرپاش  با اشاره به مسکن دانش بنیان گفت: ما در زمینه تامین مسکن برای شرکت‌های دانش بنیان آماده هستیم‌ و در این زمینه فردی مامور خواهد شد تا به سرعت مسکن شرکت‌های دانش بنیان را تأمین کنیم. با این اقدامات در آینده خبرهای خوشی در این زمینه برای دانش بنیان‌ها داریم.
  • نویسنده :
  • منبع :