19 دی: وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نام شرکت‌های لبنی که در چهار استان به مدارس شیر رایگان نداده‌اند را در جمع خبرنگاران اعلام نمی‌کنم اما نام آنان را به تفکیک به شخص وزیر جهادکشاورزی می‌دهم.
رضامراد صحرایی در حاشیه نشست هیات وزیران در جمع خبرنگاران، گفت: به دلیل متفاوت بودن مقولات، نمی‌توانم درباره میزان هوشمندسازی مدارس درصد بدهم اما طبق برنامه هفتم توسعه همه مدارس کشور از طریق فیبر نوری به اینترنت متصل خواهند شد. مدارس جزو بخش‌هایی هستند که در انتصال به شبکه فیبر نوری در حال توسعه، اولویت دارند.
وی ادامه داد: به گواه متخصصان نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت، برنامه هفتم توسعه در بخش آموزش و پرورش قوی‌ترین برنامه در همه سال‌های پس از انقلاب اسلامی است. ۳۰ حکم از این برنامه در قالب شش هفت ماده مربوط به آموزش و پرورش است. تقویت سند تحول بنیادین، تقویت مدارس دولتی و تقویت کیفیت آموزش در دستور کار قرار گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به دلیل جدید بودن شیوه بودجه‌نویسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تا مشخص شدن ردیف‌ها و جداول در دولت نمی‌توان درباره بودجه دقیق آموزش و پرورش صحبت کرد. سازمان برنامه و بودجه قول داده بودجه آموزش و پرورش بر مبنای احکام برنامه هفتم توسعه تنظیم و تخصیص یابد. ما هم حتما همین مسئله را پیگیری می‌کنیم.
صحرایی با اشاره به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای ادامه همکاری با معلمان خرید خدمت، گفت: سال گذشته وزیر آموزش و پرورش وقت، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس سازمان اداری و استخدامی توافق کردند سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ سال پایانی به کارگیری معلمان خرید خدمت باشد. با وجودی که ردیف‌های استخدامی خوبی تعلق گرفت و حدود ۴۰۰۰ نفر از معلمان خرید خدمتی در آزمون استخدامی قبول شدند اما به دلیل ناکافی بودن آنان برای آموزش و پرورش از رییس‌جمهور اجازه گرفتیم تا از خدمات معلمان خرید خدمتی همچنان استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: هیچ راهی برای تبدیل وضعیت و استخدام معلمان خرید خدمت به جز شرکت در آزمون وجود ندارد البته خدمات این عزیزان شایسته تقدیر است اما در نظام برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که متناسب با سنوات خدمت این عزیزان، امتیاز منظور شود تا تفاوت آنان با سایر معلمان آموزش و پرورش دیده شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست جدید وزارتخانه تحت امرش برای صدور مجوز مدارس غیرانتفاعی و سایر مراکز آموزشی کشور، گفت: سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در تعاملی تنگاتنگ با درگاه ملی مجوزهاست. پیشرفت وزارتخانه نسبت به سایر دستگاه‌ها بیشتر است. در پنجره واحد بالاترین رتبه را داریم. سازمان‌های تابعه وزارتخانه کارشان را شروع کرده‌اند اما برخی از آنها به دلیل ماهیت حاکمیتی باید روال دیگری را دنبال کنند.
صحرایی از رفع مشکلات موجود به صورت زیر ساختی و اساسی سخن گفت.
وی با اشاره به وقفه بیش از ۱۰ ساله توزیع شیر رایگان در مدارس کشور به بیان پاره‌ای از توضیحات پرداخت.
وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام زیرساخت‌های توزیع شیر رایگان در مدارس به کلی از بین رفته بود. گزارش این مسئله را به اطلاع اعضای دولت رساندم. از بیش از ۸ میلیون دانش‌آموز مقطع ابتدایی حدود ۷۰ درصد شیر دریافت می‌کنند. ۱۲ استان پوشش صددرصدی، هفت استان تا ۷۰ درصد، هشت استان در هفته آینده قراردادهای‌شان نهایی می‌شود و در  چهار استان نیز هیچ یک از شرکت‌های لبنی شیر توزیع نکرده‌اند. از نشست امروز دولت از وزیر جهاد کشاورزی خواستم با صنایع لبنی که همکاری ندارند صحبت کند. ایشان هم خواستار معرفی این شرکت‌ها شدند.
صحرایی گفت: هر چند که امروز نام این شرکت‌ها را در جمع خبرنگاران اعلام نمی‌کنم اما آنان را به تفکیک به شخص وزیر جهادکشاورزی معرفی می‌کنم.
  • نویسنده :
  • منبع :