19 دی: وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت: در جلسه امروز هیأت دولت، موضوع لغو یک‌طرفه روادید با ۳۳ کشور تصویب شد که این اقدام یک تصمیم بزرگ برای رونق گردشگری کشور است.
عزت الله ضرغامی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: پیشنهاد وزارت گردشگری برای لغو روادید ۳۲ کشور در هیات دولت به تصویب رسید و لغو یک‌طرفه روادید با اولویت‌هایی که وزارتخانه مشخص کرده بود، امروز در دولت تصویب شد.
وی افزود: دولت تصمیم دارد درهای کشور را به روی دنیا باز کند. زمانی ما فقط شعار می‌دهیم اما زمانی عمل می‌کنیم. این تصمیم بسیار شجاعانه و مدبرانه‌ای بود که دولت گرفت. ما با مردم دنیا کار داریم و این لغو یک‌طرفه روادید در واقع حرف زدن با مردم دنیاست.
ضرغامی ادامه داد: جمهوری اسلامی نشان داد که آمادگی دارد درها را به روی مردم دنیا باز کند و تسهیلات بیشتری برایشان فراهم کند تا مردم دنیا بتوانند به راحتی به کشور ما بیایند و از مزیت‌های آن استفاده کنند در کنار آن بسیاری از تبلیغات منفی، شایعات و ایران‌هراسی که امروز یکی از ترفندهای نظام استکباری است، خنثی شود.
ضرغامی گفت: برگزاری نمایشگاه شکوه پارس دی ماه در پکن برگزار می شود و مجوز خروج ۲۱۱ قلم شی تاریخی ارزشمند از دوره عصر آهن تا دوره صفویه که اشیا بسیار ارزشمندی هستند با مراقبت کامل صادر شده و مقرر شد که دولت چین این هزینه ها را تقبل کند.
وزیر میراث فرهنگی گفت: این نمایشگاه تاریخ و تمدن ایران را به کشور بزرگ چین معرفی می‌کند و در جذب گردشگران چینی که بازار مهمی است، تاثیر گذار است و نقش مهمی خواهد داشت و متقابلا بر اساس تفاهمی که با چین داشتیم نمایشگاهی هم آنها در موزه ملی ایران برگزار خواهند کرد، برگزاری این نمایشگاه برای معرفی تاریخ و تمدن ایران و ترویج مزیت های نسبی کشورمان در حوزه گردشگری بسیار موثر است.
وی افزود: سالهاست که اتحادیه اروپا با ویزای شینگن یک یکپارچگی در حوزه ارتباطات و گردشگری ایجاد کرده است و اخیر کشورهای حاشیه خلیج فارس هم چنین ویزای برای خودشان تعریف کردند خوب است که این دولت با تدبیر و شجاعت با استفاده از اهمیت گردشگری چنین اقداماتی را انجام دهد.
ضرغامی گفت:من روی گردشگری تاکید دارم چون نگاه ما این است که گردشگری حق همه مردم دنیا است و ایران به لحاظ تاریخی، طبیعت، اکوتوریسم، مردم مهمان نوازی و گردشگری سلامت از دیدینی ترین کشور هاست.
  • نویسنده :
  • منبع :