19 دی: شهردار تهران با بیان اینکه قرارداد خرید ۲۱۹۴ اتوبوس برقی برای رفع مشکلات ترافیکی منعقد شده، گفت: از بهمن‌ماه امسال واردات آغاز می‌شود و تا سال دیگر تمام می‌شود.
علیرضا زاکانی شهردار تهران روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت وزیران، گفت: از سال گذشته تا به امروز هزار و ۸۶۰ اتوبوس تحویل گرفتیم که کمتر از هزار دستگاه آنها در خط فعال بود و در حال حاضر بیش از ۳ هزار اتوبوس داریم که ۲۰۵۰ دستگاه آن در خط فعال است.
وی افزود: حدود ۷۰۰ اتوبوس نو به خطوط اتوبوسرانی اضافه شد اما این کفایت حمل و نقل عمومی تهران را نمی کند، لذا قرارداد ۲۱۹۴ اتوبوس برقی، ده هزار ون، ۲۵ هزار دستگاه تاکسی و ۱۰۰ هزار موتور برقی را به صورت گسترده دنبال می کنیم که هم به رفع آلایندگی و هم رفع مشکلات ترافیکی کمک می کند و از همین امسال واردات آنها شروع می شود و نهایتا داخلی سازی می شود.
شهردار تهران با بیان این که مطلوبیت ناوگان خدمات رسانی تهران بالا می رود گفت: از امسال واردات شروع می شود و تا سال دیگر تمام می شود یعنی از بهمن ما امسال آغاز و تا سال دیگر تمام می شود لذا میزان اتوبوس های ما به بیش از آنچه که در گذشته در بالاترین سطح بوده می رسد.
زاکانی گفت: با تصحیح خطوط و ایجاد ظرفیت‌های جدید ناوگانی به ویژه در مترو ۷۹۱ دستگاه واگن قرار بسته شد و از سال بعد وارد خدمات می‌شود و ۱۱۳ واگن ملی هم به آن اضافه می شود که بدنه ۲۱ واگن در حال تکمیل است، لذا شرایط تهران را از لحاظ حمل و نقل عمومی برای سال آینده متحول شده خواهیم دید.
وی درباره اینکه مشکل برق برای شارژ خودروهای برقی نداریم، گفت: شارژ آنها قابل کنترل است و غیر از ساعت پیک شارژ صورت می گیرد. علاوه بر این برنامه استقرار زباله سوز و تغییر روشنایی تهران به لامپ‌های کم مصرف داریم که هماهنگی لازم شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :