19 دی: سخنگوی دولت از تصویب لایحه‌ای حمایتی در هیئت وزیران برای ساماندهی حوزه فعالیت پهپادهای غیرنظامی ساماندهی و پیش‌بینی سیاست‌گذاری‌های اجرایی، هماهنگی و حمایت در این زمینه خبر داد.
علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز لایحه‌ای حمایتی در هیئت وزیران تصویب شد و تقدیم مجلس می‌شود تا حوزه فعالیت پهپادهای غیرنظامی ساماندهی شود که سیاست‌گذاری‌های اجرایی، هماهنگی و حمایت را در این زمینه پیش‌بینی می‌کند.
وی افزود: همچنین پروانه‌های فعالیت در زمینه ساخت‌وساز، تولید، آموزش، تعمیرات، بهره‌برداری و صدور گواهینامه‌های کاربری در حوزه‌های ساخت پهپادهای غیرنظامی مثل کشاورزی و صنعتی در این لایحه پیش‌بینی شد.
بهادری جهرمی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی‌ شد سازمان هواپیمایی کشوری و دستگاه‌های مرتبط حمایت‌های لازم را از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان این حوزه هم در تخصیص مجوزهای واردات قطعات یا نمونه‌هایی که از آنها الگوگیری یا انتقال دانش فنی انجام می‌شود، داشته باشند.
دبیر هیئت دولت همچنین با اشاره تاکید دولت بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: تسریع تحقق ساخت منازل در این طرح و نیز حمایت از معیشت کارکنان نیروهای مسلح و بهبود وضعیت معیشتی آنان، آیین‌نامه اجرایی نوسازی و ساخت منازل سازمانی نیروهای مسلح در هیئت وزیران تصویب شد تا هم سازوکارهایی برای پیش‌بینی زمین‌ها و منابع تسهیلاتی مورد نیاز و فرایندهای اجرایی در این امر مشخص شود.
بهادری جهرمی ادامه داد: هیئت وزیران موافقت کرد برای بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت مقامات محلی به‌ویژه در استان‌های مرزی، استانداران استان‌های مرزی در کمیسیون‌های مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی و کشور طرف مرز آن استان عضو شوند.
سخنگوی دولت همچنین یادآور شد: هیئت وزیران در امتداد دیپلماسی همسایگی و توسعه روابط به‌ویژه با کشورهای مسلمان و توسعه و تقویت گردشگری خارجی مجوز لغو روادید با بیش از ۳۰ کشور را صادر کرد. هند، امارات، قطر، بحرین، عربستان، کویت و لبنان از جمله این کشورها هستند.
  • نویسنده :
  • منبع :