19 دی: وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) از افزایش شمار شهدای جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه به ۱۸ هزار و ۶۰۸ نفر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری سما، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه در شصت و هشتمین روز از تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این باریکه اعلام کرد که شمار شهدا از ابتدای تجاوزها تاکنون به ۱۸ هزار و ۶۰۸ نفر افزایش یافته است.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که شمار مجروحان نیز به ۵۰ هزار ۵۹۴ رسیده است.
سخنگوی وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد: ۲۲ بیمارستان و ۵۲ مرکز بهداشتی و درمانی در سراسر نوار غزه از کار افتاده‌اند.
وی ادامه داد: نیروهای اشغالگر اسرائیل طی ساعات گذشته، ۱۶ نفر را قتل‌عام کرده و جنایت سیستماتیک نسل کشی را در تمامی مناطق نوار غزه انجام دادند.
القدره همچنین در این باره گزارش داد: ۱۹۶ شهید و ۴۹۹ مجروح طی ساعات گذشته به بیمارستان‌ها منتقل شده است و تعداد زیادی از قربانیان همچنان زیر آوار و در جاده‌ها رها شده‌اند.
وی گفت: تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نظام سلامت منجر به شهادت ۳۰۰ پرسنل بهداشتی و کادر درمان و همچنین انهدام ۱۰۲ آمبولانس شده است.
رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.
زیاده خواهی تل‌آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.
ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت و صدها فلسطینی را شهید کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :