19 دی: فرمانده انتظامی استان زنجان از اهدای اعضای بدن سرهنگ دوم حسن بیات، فرمانده نوپوی زنجان خبر داد.
سردار محمد طراقیه در جمع خبرنگاران با اشاره به آسمانی شدن یکی از اعضای نوپوی زنجان، گفت: علی بیات، فرمانده نوپوی زنجان در پی اجرای رزمایش تخریب دچار سانحه انفجار مواد شد و متأسفانه جان خود را از دست داد. بیات از مربیان آموزشی نوپوی استان زنجان بود.
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه شهید بیات سه روز در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان بستری بود و متأسفانه دچار مرگ مغزی شد، افزود: بعد از تایید پزشکان و با ایثار خانواده‌اش، پیکر این شهید بزرگوار برای اهدای عضو به بیمارستان سینای تهران منتقل شده و اعضای این شهید والامقام به بیماران نیازمند اهدا شد.
سردار طراقیه گفت: مراسم تشییع علی بیات ساعت 10 صبح پنج‌شنبه (23 آذر ماه) از مقابل مسجد جامع زنجان برگزار خواهد شد.
وی ضمن تسلیت شهادت این سرباز خدوم نظام، تاکید کرد: پلیس با همه توان در خدمت مردم است و در این راه، جان خود را نیز فدا می‌کند. علی بیات نیز "شهید" اعلام شد.
اوایل این هفته رزمایش تخریب یگان ویژه زنجان در میدان تیر یگان ویژه واقع در جاده بیجار برگزار شد.
در یکی از عملیات‌های این رزمایش، موج انفجار حاصل از تمرینات، سبب شد سه نفر از نیروهای یگان ویژه زنجان به نام‌های علی بیات، رحمان محبی و سجاد کرمی مصدوم و به بیمارستان آیت‌الله موسوی(ره) منتقل شوند.
پس از سه روز بستری شدن این سه نیروی یگان ویژه، کرمی و محبی ترخیص می‌شوند ولی سروان علی بیات به خاطر مرگ مغزی آسمانی و پیکر وی به تهران جهت اهدای اعضا منتقل شد.
  • نویسنده :
  • منبع :