سخنگوی پلیس از حمله ناجوانمردانه و کور تروریست‌ها به مقر انتظامی در شهرستان راسک در نیمه شب گذشته (شامگاه پنجشنبه) خبر داد.

در این حمله تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی و همچنین تعدادی از کارکنان پلیس مجروح و به شهادت رسیدند. 

در این خبر آمده است: هم‌اکنون فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در موقعیت حضور و اوضاع تحت کنترل است. 

"جیش الظلم" مسئولیت حمله‌ بر‌عهده گرفت 

گروهک تروریستی «جیش الظلم» با انتشار بیانیه‌ای خبر داده نیروهایش ساعت دو بامداد شب جاری به مقر فرماندهی فراجا شهرستان راسک هجوم برده‌اند.

شهادت 11 نفر در حمله تروریستی راسک 

در همین رابطه معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در پی حمله ناجوانمردانه گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک ۱۱ نفر به شهادت رسیدند.

علیرضا مرحمتی روز جمعه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در پی حمله شامگاه پنجشنبه گروه تروریستی به مقر انتظامی راسک ۱۱ نفر از کارکنان ناجا به شهادت رسیدند.

در حال اوضاع شهر تحت کنترل نیروهای امنیتی بوده و وضعیت شهر به حالت برگشته است.

در این ارتباط به دستور سردار احمدرضا رادان رئیس پلیس کشور، هیاتی به سرپرستی جانشین فرمانده کل انتظامی در حال اعزام به شهرستان راسک جهت بررسی و پیگیری حمله تروریستی به مقر انتظامی در شهرستان راسک است.
بر اساس گزارش ها، بالگرد و پهپاد در شهرستان‌های راسک و سرباز و نقاط مرزی ایران و پاکستان برای شناسایی اعضای گروه جیش الظلم که در حملات تروریستی دیشب ۱۱ نفر از نیروهای نظامی را شهید کرد، به پرواز درآمده اند.
در این حمله، بر اساس اعلام معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ۱۱ نفر به شهادت رسیدند که اسامی آنها به شرح زیر است:
ابوالفضل شهرکی
پوریا شیخ
محمد حسن براهویی
حمیدرضا رضایی
حسن بابانیا
احسان بابایی
مسلم شجاعیان
مجید فیروزی نیا
محمد خمری
علی دشتپوری
علیرضا اکبری مزار
همچنین سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد جزئیات حمله تروریستی شامگاه گذشته به مقر انتظامی در راسک استان سیستان و بلوچستان، گفت: از ساعت 2 بامداد تروریست‌ها از چند محور به کلانتری راسک حمله می‌کنند؛ از طرفی تروریست‌ها نیز برای جلوگیری از رسیدن نیروهای کمکی هم کمین می‌زنند.
وی افزود: ولی نیروهای کمکی با رشادت با وجود برقرار بودن کمین و تقدیم 2 شهید خودشان را به محل درگیری می‌رسانند و موفق می‌شوند کلانتری را از لوث وجود تروریست‌ها پاک کنند که 2 نفر از آن‌ها نیز به درک واصل شدند، یک نفر نیز مجروح و دستگیر شد و بقیه هم متواری شدند.
معاون امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه تروریست‌ها تعدادی از کشته‌هایشان را با خود برده‌اند، تصریح کرد: طرح محاصره منطقه اجرا شده است و به دنبال دستگیری دیگر تروریست‌ها هستیم.
  • نویسنده :
  • منبع :