19 دی: سفارت ترکیه در تهران حمله مسلحانه به مرکز انتظامی شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان ایران را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، سفارت ترکیه در تهران با انتشار بیانیه‌ای حمله مسلحانه به مرکز انتظامی شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان ایران که منجر به شهادت ۱۱ نفر شد را محکوم کرد.
در بیانیه سفارت ترکیه در تهران درباره این حمله مسلحانه آمده است: حمله تروریستی به یک مرکز پلیس در منطقه راسک استان سیستان و بلوچستان بسیار ناراحت کننده است.
سفارت ترکیه در ایران همچنین تاکید کرد: این حمله تروریستی نفرت آمیز را به شدت محکوم کرده و مراتب تسلیت و همدردی خود را به نزدیکان جان باختگان، مردم کشور دوست و برادر ایران و همچنین دولت این کشور اعلام می‌نماییم. برای جان باختگان طلب رحمت و برای مجروحین آرزوی سلامتی داریم.
این در حالیست که پیشتر استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل شامگاه جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای گفت: سازمان ملل حمله به مقر پلیس در استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران را که گروه «جیش العدل» مسوولیت آن را برعهده گرفت و بر اساس گزارش‌ها دست کم ۱۱ کشته برجای گذاشت، به شدت محکوم و بر لزوم محاکمه عاملان این حمله تاکید می‌کند. سازمان ملل متحد به خانواده‌های داغدار و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران عمیقاً تسلیت می‌گوید و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کند. ما گزارش‌ها در مورد حملات در ایران را دیده ایم و به زودی در خصوص آن بیانیه‌ای خواهیم داد.
پیش از این، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس دوره شورای امنیت با محکوم کردن حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران فوراً از دبیرکل و شورای امنیت می‌خواهد که این حمله را صریح و با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنند.
سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ برابر با ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۲ در نامه خود تصریح کرد: با تأسف عمیق توجه دبیرکل سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت را به یک حمله تروریستی غم انگیز دیگر که در ساعات اولیه امروز، ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ در ایران انجام شد، جلب می‌کنم. جنایت فجیعی که کلانتری راسک در استان سیستان و بلوچستان هدف قرار داد منجر به شهادت دلخراش ۱۱ مأمور پلیس ایران و مجروح شدن ۸ نفر دیگر شد. در پی این اقدام مذموم، گروهک تروریستی «جیش العدل» مسئولیت حمله به مقر فرماندهی پلیس در راسک را بر عهده گرفت.
نیمه شب پنجشنبه - ۲۳ آذرماه - در پی حمله گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان، ۱۱ نفر از نیروهای فراجا به شهادت و در مقابل تعدادی از تروریست‌ها نیز به هلاکت رسیدند؛ یک نفر از این تروریست‌ها نیز دستگیر شده است. فردا در سیستان و بلوچستان عزای عمومی اعلام شده است.
سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در پیامی ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده‌هایی که عزیزان خود را در حادثه تروریستی شهرستان راسک از دست داده‌اند، تاکید کرد، نیروهای مقتدر امنیتی و انتظامی هر چه سریع‌تر عاملان و آمران این جنایت مذبوحانه را شناسایی کنند تا به سزای عمل ننگین خود برسند.

  • نویسنده :
  • منبع :