19 دی: درپی عملیات‌های موفقیت‌آمیز ارتش یمن علیه کشتی‌های مقصد سرزمین‌های اشغالی و هشدارهای مداوم آن، شرکت کشتیرانی بین‌المللی «OOCL» از توقف تحویل محموله‌ها به رژیم اشغالگر خبر داد.
به گزارش صدی البلد، شرکت «اورینت» (OOCL) که یک شرکت متخصص در حمل و نقل کانتینری است، امروز اعلام کرد که هیچ محموله‌ای را به رژیم صهیونیستی تحویل نخواهد داد.
اورینت یک شرکت هنگ کنگی دارای خطی برای حمل و نقل کانتینر و خدمات لجستیکی است. این شرکت یکی از شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی یکپارچه است و ۷۰ کشور دفتر دارد و دارای ۵۹ کشتی در دسته‌های مختلف است.
این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داده است.
نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن صهیونیست را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهد داد.
نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی رژیم صهیونیستی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.
پیشتر «الیعزر ماروم» فرمانده سابق نیروی دریایی رژیم اشغالگر اعتراف کرد که این رژیم توسط نیروهای مسلح یمن محاصره دریایی شده است.
فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت: ۹۵ درصد کالاهای وارداتی و صادراتی اسرائیل از دریای سرخ عبور می‌کند.
فرمانده سابق نیروی دریایی اسرائیل اذعان کرد: یمن محاصره دریایی را بر ما تحمیل کرده است.
پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی در این باره اعلام کرده بودند که ممانعت ارتش یمن از عبور کشتی‌ها از تنگه باب المندب به معنای مسافت ۱۳ هزار کیلومتری کشتی‌ها برای رسیدن به بنادر اسرائیل است.
برپایه این گزارش، این اتفاق به معنای تاخیر چند هفته‌ای در تحویل محموله‌ها به رژیم صهیونیستی است.
روزنامه اقتصادی «گلوبز» رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی و کشتی‌های رژیم اشغالگر که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند مسیرهای خود را به سمت آفریقا تغییر داده‌اند که و این مساله ۱۳هزار کیلومتر به مسیر آنها اضافه کرده است.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کردند که علاوه بر افزایش مسافت این اتفاق هزینه‌های اضافی دریانوردی و در نتیجه افزایش قیمت این محموله‌ها را به همراه خواهد داشت.
  • نویسنده :
  • منبع :