19 دی: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پی اختلال در جایگاه‌های عرضه سوخت اعلام کرد: کارگروه‌های تخصصی برای رفع اختلال در کوتاه‌ترین زمان ممکن تشکیل شده است و تا زمان رفع مشکل و اتصال دوباره سامانه سوخت، توزیع فرآورده‌های نفتی به‌صورت آفلاین انجام خواهد شد.
به گزارش وزارت نفت، اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به شرح زیر است:
«به اطلاع عموم هموطنان شریف ایران می‌رساند نظر به بروز اختلال فنی در بعضی جایگاه‌های عرضه سوخت کشور ناشی از توطئه معاندان برای تحت‌الشعاع قرار دادن رفاه و آسایش مردم، تا اطلاع ثانوی عرضه فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های عرضه سوخت، به‌صورت آفلاین انجام خواهد شد.
شایان ذکر است کارشناسان و کارگروه‌های تخصصی در حال رفع مشکل هستند و تا ساعاتی دیگر همه جایگاه‌ها به وضع عادی بازخواهد گشت و روند سوخت‌گیری عادی خواهد شد.
شایان یادآوری است سهمیه سوخت هم‌میهنان در کارت سوخت آنها محفوظ است و پس از رفع مشکل قابل استفاده خواهد بود.»

در همین رابطه معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز گفت: با توجه به مشکلات موجود در ارتباط سامانه با جایگاه‌های سوخت، به طور موقت سوختگیری با نرخ دوم انجام می‌شود.

«جلیل سالاری» در گفت و گویی با اشاره به اختلالات در جایگاه‌های سوخت، اظهار داشت: این اتفاق در حدود ۶۰ درصد جایگاه های اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه همکاران وزارت نفت با توجه به تجربه گذشته، گروه های تخصصی را برای جلوگیری از اخلال در سوختگیری هموطنان تشکیل دادند، خاطرنشان کرد: تاکنون فرایند ارتباط میان جایگاه ها و سامانه را قطع کردیم تا به صورت آفلاین و تدریجی اقدامات لازم انجام شود و مطابق تجربه دو سال گذشته افراد اقدامات لازم را انجام می دهند و مردم نیز همکاری لازم را شکل داده اند تا بتوانیم طی ساعات آینده تمام مجاری عرضه سوخت را فعال کنیم.
سالاری با تاکید بر اینکه در حال حاضر به دلیل مشکلات در سامانه، سوخت رسانی به صورت آفلاین انجام می‌شود تا مردم بتوانند از نرخ دوم سوختگیری کنند، تصریح کرد: سهمیه سوخت مردم باقی است و پس از اینکه در مجاری عرضه ارتباط سامانه با جایگاه ها برقرار شد، کارت سوخت قابل استفاده می شود.
وی افزود: به کمک همکاران خود در جایگاه‌های عرضه سوخت و گروه‌های تخصصی حاضر در مناطق، به تدریج سیستم سوخترسانی را به صورت دستی فعال می‌کنیم.
معاون وزیر نفت همچنین از رفع اختلال پیش آمده طی امروز خبر داد.
  • نویسنده :
  • منبع :