19 دی: نماینده دائم ایران در آژانس گفت که سفر گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ربطی به مکانیسم ماشه ندارد و خواست آمریکا هم نیست.

کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (یکشنبه) در صفحه اینستاگرامش درباره سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس به تهران نوشت: همانگونه که قبلا اعلام شد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس، فردا به ایران سفر می‌کند و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

وی افزود: اعتماد ایران به آژانس در ماه‌های اخیر صدمه دیده است. ضروری است که سفر مدیرکل به ایران، موجب اعتمادسازی شود.

غریب‌آبادی تصریح کرد: این سفر ارتباطی با مکانیسم به اصطلاح ماشه ندارد و خواست آمریکا هم نیست و در چارچوب دعوت طرف ایرانی صورت می پذیرد.

نماینده دائم ایران در آژانس تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد دیگران روابط آژانس و ایران را به ویژه در شرایط حساس فعلی مدیریت کنند. مهم است این اطمینان در تهران داده شود که آژانس بر مبنای سه اصل بی طرفی، استقلال و حرفه‌ای‌گری حرکت خواهد کرد و در مسایٔل پادمانی نیز فراتر از اصول استاندارد و ارزیابی‌ها و داده‌های مستقل خود عمل نخواهد کرد. تنها در این صورت است که سوءتفاهمات می تواند رفع شده و همکاری ها تداوم یابد.

  • نویسنده :
  • منبع :