19 دی: دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفت: البته آقای دکتر روحانی در خصوص هیچ یک از این پیشنهادها اعلام نظری نکرده‌اند و تصمیمی نگرفته‌اند. از جمله پیشنهاداتی که مطرح شده ارائه لیست نامزدهای استان تهران است و طبیعی است که هر یک از این مفروضات پس از اعلام اسامی نهایی نامزدها قابل بررسی است.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه درباره مصاحبه خود با خبرگزاری فارس به جماران گفت: در گفت‌و‌گوی اخیر در خصوص نحوه حضور و رقابت جریانات مختلف فروض مختلفی را مطرح کردم و اینکه برخی پیشنهاد کرده‌اند آقای دکتر روحانی با ارائه لیست وارد این عرصه شوند و موضوع لیست ۱۶ نفره هم یکی از مفروضات چگونگی حضور دکتر روحانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری است. 

محمدباقر نوبخت افزود: البته آقای دکتر روحانی در خصوص هیچ یک از این پیشنهادها اعلام نظری نکرده‌اند و تصمیمی نگرفته‌اند. از جمله پیشنهاداتی که مطرح شده ارائه لیست نامزدهای استان تهران است و طبیعی است که هر یک از این مفروضات پس از اعلام اسامی نهایی نامزدها قابل بررسی است. 

نوبخت همچنین در پاسخ به سؤال سخنگوی هیات رئیسه مجلس یازدهم درباره مقدار ورود منابع مالی به کشور در سال‌های اجرای برجام گفت: منابع وصولی دولت ناشی از صادرات نفت مشخص است که در سه سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ رشد معناداری داشته است؛ سال ۱۳۹۵ رقم ۳۹.۷ میلیارد دلار بود؛ سال ۱۳۹۶ به رقم ۵۰.۲ میلیارد دلار رسید و سال ۱۳۹۷ رقم ۴۵.۲ میلیارد دلار بود. این رقم با خروج آمریکا از برجام و آغاز فشار حداکثری به ۱۲.۶ میلیارد دلار (سال ۱۳۹۸) و ۷.۵ میلیارد دلار (سال ۱۳۹۹) تقلیل پیدا کرد. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم افزود: حداقل در دو دهه گذشته بیشترین رشد اقتصادی کشور با رکورد ۱۴.۲ درصد در سال ۱۳۹۵ رقم خورد. کمترین نرخ تورم به میزان ۶.۸ درصد در سال ۱۳۹۵ ثبت شد که دو سال متوالی نرخ تورم یک‌رقمی بود. بیشترین افزایش سالانه جمعیت شاغل با ۷۷۰ هزار نفر را در سال ۱۳۹۶ شاهد بودیم. در این سال‌ها ارزش دلار آمریکا همواره زیر ۴ هزار تومان بود. 

نوبخت از سید نظام‌الدین موسوی پرسید: خواهشمند است جنابعالی به عنوان نماینده مردم، صریح و شفاف اعلام فرمایید که آیا باخبرید که دلار بالای ۵۰ هزار تومانی همراه با نرخ تورم بالای ۴۰ درصدی در سال‌های اخیر با معیشت مردم به خصوص اقشار با حقوق ثابت چه کرده است؟!

  • نویسنده :
  • منبع :