19 دی: معاون حقوقی رئیس‌جمهور حکم دادگاه تجدید نظر سوئد برای حمید نوری را کاملا غیر منصفانه دانست و گفت: سوئد دادرسی ناعادلانه و حکم ظالمانه‌ای را به نمایش گذاشت.
محمد دهقان در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: سوئد تمامی موازین حقوق بشری و حقوق بین المللی را در ماجرای حمید نوری زیر پا گذاشت.
وی اظهار کرد: برای دستگاه قضائی سوئد با صدور این حکم ظالمانه ابراز تاسف می‌کنم.
وی گفت: حکم دادگاه تجدید نظر سوئد در راستای حمایت از جریان تروریستی منافقین و کاملا غیرمنصفانه بود.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور یادآور شد: حمید نوری را چند سال در زندان انفرادی زندانی کردند و بازجویی را انتخاب کردند که خودش با جریان منافقان ارتباط داشت. برای ساختار قضایی سوئد متاسفم. با ادعای دفاع از حقوق بشر تا این حد از موازین حقوق بشر را نقض کردند. آنان دادرسی ناعادلانه و حکم ضالمانه‌ای را در دنیا به نمایش گذاشتند.
معاون حقوقی رییس‌جمهور با بیان این‌که «از دولت و وزارت ورزش برای ابطال مصوبه هیات دولت در واردات خودرو توسط بازکنان ملی و کادر فنی فوتبال دعوت نشد» افزود: مصوبه دولت، کاملا قانونی است اما به رای دیوان هم احترام می‌گذاریم. عزیزان در دیوان هیچ دعوتی از دولت و وزارت ورزش نکردند تا از مصوبه دولت دفاع کنیم.
دهقان از تصویب مصوبه‌ای جدید در هیات وزیران برای حل مشکل به وجود آمده برای ورزشکاران، خبر داد و افزود: با تصویب مصوبه‌ای جدید در دولت مشکل ورزشکاران یا در حقیقت افرادی که حق مُکتسب پیدا کرده‌اند را حل می‌کنیم، نگران نباشند. متن جدیدی را در دولت تهیه و به تصویب دولت خواهیم رساند.

  • نویسنده :
  • منبع :