19 دی: شمار قربانیان زلزله مرگبار در شمال غرب چین دست کم به ۱۳۱ نفر افزایش پیدا کرد.

به گزارش گاردین، همزمان با ادامه تلاش‌ تیم‌های امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده چین، شمار قربانیان زمین‌لرزه ۶.۲ ریشتری این کشور به ۱۳۱ تن افزایش یافت.

براساس گزارش رسانه‌های چینی، زلزله‌ای به قدرت ۶.۲ ریشتر نیمه‌شب دوشنبه دو استان گانسو و چینگهای در شمال غرب چین را لرزاند.

در پی این زمین‌لرزه مرگبار که براساس آمار ابتدایی، ۱۱۶ نفر را به کام مرگ کشاند، بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی تخریب یا ویران شده است.

این زلزله چندین پس‌لرزه قدرتمند نیز به همراه داشت که به سیلاب و رانش زمین و وارد شدن خسارت «با درجات مختلف» به کابل‌های انتقال برق و سایر زیرساخت‌ها منجر شده است.

براساس اعلام مقامات، علاوه بر افزایش شمار قربانیان به ۱۳۱ نفر در استان گانسو، تعداد مصدومان نیز در این استان به ۷۸۲ تن رسیده است. همچنین گفته می‌شود که ۱۸ نفر در استان چینگهای جان خود را از دست داده و ۱۹۸ تن نیز مصدوم شده‌اند.

همزمان با ورود موج سرمای شدید که عمده بخش‌های چین را درنوردیده است، دمای هوا در مناطق مرتفع شمال غرب این کشور که تحت‌تاثیر زلزله قرار گرفته، به منفی ۱۶ درجه سانتیگراد رسیده و عملیات امداد و نجات را به شدت مختل کرده است.

تیم‌های امداد و نجات گفته‌اند که حدود ۷۸ نفر را در گانسو از زیر آوار نجات داده‌اند اما ۲۰ تن دیگر همچنان در توابع این استان مفقود هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :