19 دی: فرمانده پلیس راه آهن کشور از کشف ۱۴۰ قطعه سکه عتیقه قاچاق در ایستگاه راه‌آهن زرند به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.
سردار حشمت الله ملکی اظهار داشت: در راستای مقابله قاطعانه با معضل شوم قاچاق و قاچاقچیان کالا و ارز در پلیس پیشگیری فراجا، مأموران پلیس راه آهن مستقر در ایستگاه زرند حین کنترل و بازرسی وسایل همراه مسافران به بار همراه یکی از آنان مشکوک می‌شوند.
این مقام ارشد انتظامی افزود: مأموران مستقر در سالن مسافری به وسیله دستگاه آشکار ساز وسایل همراه مسافر مورد اشاره را به صورت دقیق پایش و تعداد ۱۴۰ قطعه سکه عتیقه فاقد مجوز حمل را که به صورت ماهرانه‌ای در داخل چمدانی جاسازی شده بود، کشف کردند.
فرمانده پلیس راه آهن کشور با بیان اینکه کارشناسان ارزش سکه‌های مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و موضوع تحت رسیدگی است.
فرمانده پلیس راه آهن کشور با اشاره به ادامه تحقیقات از متهم برای شناسایی نحوه فعالیت این افراد در تهیه سکه‌های عتیقه و رابطان آنها گفت: قاچاق اشیا عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود که در این رابطه از شهروندان می‌خواهیم در صورت اطلاع از فعالیت افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه مراتب را به پلیس اعلام کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :