19 دی: مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از جریمه ۸۷ میلیارد تومانی دو کارخانه لبنیات در استان تهران در روز جاری خبر داد.
مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، از اجرای طرح نظارتی بر کارخانجات تولید لبنیات جهت رعایت دستورالعمل ۵۰ درصدی میزان شیر ورودی برای تولید ۴ محصول کالای تکلیفی، خبر داد و گفت: در بازدیدهای انجام‌شده در استان تهران، گزارش تخلف حدود ۸۷ میلیارد تومانی دو کارخانه لبنی را به سازمان تعزیرات حکومتی جهت بررسی اعلام کرده‌ایم.
وی ادامه داد: طرح نظارتی بر کارخانجات تولید لبنیات جهت رعایت دستورالعمل ۵۰ درصدی میزان شیر ورودی برای تولید ۴ محصول کالای تکلیفی تنظیم بازاری ازجمله ماست دبه‌ای دو و نیم کیلوگرمی، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم‌چرب، شیر یک لیتری کم‌چرب و پنیر UF ۴۰۰ گرمی است.
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه این طرح در سراسر کشور در حال اجرا است، افزود: در اجرای این طرح از کلیه واحدهای تولید لبنیات در سراسر کشور بازدید می‌شود و چنانچه هر واحد تولیدی دستورالعمل ابلاغی را رعایت نکند مطابق قانون با آن تولیدکننده برخورد خواهد شد.
امراللهی تصریح کرد: محصولات غنی‌شده قیمت اعلامی از طرف سازمان حمایت از مصرف‌کننده ندارند و کارخانجات تولیدی محصولات تنظیم بازاری را با عنوان پروبیوتیک و D۳ تولید می‌کنند که خلاف مصوبه تنظیم بازار بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
وی در پایان از تولیدکنندگان درخواست کرد تا در روند تولیدی اصلاحات لازم را انجام دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :