19 دی: سخنگوی شورای رقابت، گفت که تا تصویب و اعلام این شورا، هیچ تغییری در نحوه مدیریت این بازار انحصاری اتفاق نمی‌افتد.
به گزارش میزان، سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت، گفت: آسیب ‌شناسی وضعیت بازار خودرو در شورای رقابت در جریان است و این بازار به صورت منظم رصد می‌شود، جلسات زیادی پیرامون ایرادات به ویژه در حوزه اجرا داریم و تصمیمات باید به تایید شورا برسد.
وی با اشاره به اینکه تا تصویب و اعلام این شورا، هیچ تغییری در نحوه مدیریت این بازار انحصاری اتفاق نمی‌افتد، اظهار کرد: هرگونه گمانه زنی و اظهارنظر خارج از مصوبات شورای رقابت در خصوص نحوه قیمت گذاری خودرو موجب التهاب در بازار و سردرگمی طرف عرضه و تقاضا می‌شود. 
به گفته توکلی، تصمیمات شورا، شفاف، به موقع و رسمی اطلاع‌رسانی می‌شود و خارج از این چهارچوب صحت و سقم هر کلامی زیر سوال است.

گفتنی است؛ منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت روز گذشته در نشست تخصصی صنعت خودرو در یک برنامه رادیویی از تغییر در سند جدید راهبردی خودرو خبر داد و گفت: ۷۰ درصد این سند راهبردی در همه دولت‌ها مشترک بوده و بقیه حاصل نگرش وزرای صمت هر دوره بوده است.

وی افزود: در سند جدید راهبردی خودرو، شورای رقابت باید نقش تنظیم‌گری و نظارت داشته باشد، قیمت توسط خودروساز‌ها تعیین شود و وزارت صمت نیز سیاست‌گذار باشد.

منطقی ادامه داد: در سند جدید، نقش تنظیم‌گری و نظارت را برای شورای رقابت در نظر گرفتیم که تا پایان امسال ابلاغ می‌شود بر اساس این سند جدید قیمت بایستی توسط خودروساز‌ها تعیین شود و وزارت صمت نیز سیاستگذار خواهد بود.


  • نویسنده :
  • منبع :