19 دی: «سها عرفات» در همصدایی با امارات و اقدام این کشور ضد مردم فلسطین، از سران ابوظبی به دلیل اعتراضات فلسطینی‌ها علیه توافق ننگین عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی عذرخواهی کرد.

عذرخواهی «سها عرفات» همسر «یاسر عرفات» رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین از امارات به دلیل اعتراضات مردم فلسطین علیه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ابوظبی، خشم فلسطینی‌ها را برانگیخت.

بنابر گزارش پایگاه خبری «میدل ایست مانیتور»، سها عرفات ۵۷ ساله که از سال ۲۰۰۴ دیگر در فلسطین زندگی نمی‌کند، در پستی اینستاگرامی، از طرف فلسطینی‌ها به خاطر سوزاندن پرچم و تصاویر رهبران امارات از جمله «محمد بن زاید»، ولی‌عهد این کشور از سران ابوظبی عذرخواهی کرد و این تصاویر را «نمادهای کشور محبوب امارات متحده عربی» خواند.

او نوشت: می‌خواهم از طرف افراد شریف در بین مردم فلسطین، از مردم امارات و رهبری آن برای هتک حرمت و سوزاندن پرچم امارات در اورشلیم و فلسطین و به دلیل توهین به نمادهای امارات متحده محبوب عذرخواهی کنم.

وی در ادامه از امارات به دلیل آنچه حمایت آن از فلسطین خواند، تمجید کرد و از مردم فلسطین خواست تاریخ را بخوانند تا بفهمند امارات چقدر حامی فلسطین بوده است!

«منیر الجاغوب» یکی از مقامات ارشد جنبش فتح در واکنش به این اظهارات گفت که فلسطینی‌ها تمایلی به عذرخواهی از امارات ندارند و کسی را مامور این کار نکرده‌اند.

یک مقام سازمان آزادی‌بخش فلسطین هم در انتقاد از این سخنان گفت: چه کسی از این زن خواسته از طرف فلسطینی‌ها حرف بزند؟ او طوری حرف می‌زند که انگار کسانی که از امارات انتقاد کردند، شریف نیستند. او باید دهانش را ببندد.

امارات و رژیم صهیونیستی در ۲۳ مرداد طی بیانیه‌ای مشترک با آمریکا اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم به عادی‌سازی روابط بین خود گرفته‌اند و به زودی این توافق در کاخ سفید به امضای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی‌عهد ابوظبی خواهد رسید.

تصمیم امارات برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی با مخالفت گسترده مقامات فلسطینی و کشورهای اسلامی همراه بوده است.

معترضان در تظاهرات غروب در رام‌الله تصاویر ولی‌عهد ابوظبی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد دحلان» عضو جدا شده جنبش فتح و رئیس‌جمهور آمریکا را آتش زدند یا لگدمال کردند.

مشارکت‌کنندگان در تظاهرات در حالی که پلاکاردهایی در محکومیت توافق مذکور در دست داشتند، این توافق را جایزه‌ای به رژیم اشغالگر و ادامه شهرک‌سازی و نیز چاقو زدن از پشت به فلسطین و قدس دانستند و تأکید کردند، با مقاومت می‌توان این توافق را کنار زد.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس