در حالی که جنگ نوار غزه وارد هفتاد و هفتمین روز خود شده و اشغالگران به کشتارهای ساکنان این باریکه ادامه می‌دهند، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به بیش از ۲۰ هزار شهید رسیده‌است. از سوی دیگر، مقاومت به مقابله با اشغالگران ادامه می‌دهد و تلفات سربازان اشغالگر در نبردهای شمال و جنوب ادامه دارد.
گردان‌های القدس، شاخه جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: یک پهپاد اسرائیلی را در آسمان نوار غزه سرنگون کردیم.
این گروه مقاومت همچنین گفت که با رگبار خمپاره‌ها، تجمع نظامی صهیونیست‌ها را در شرق میدان قرم در شمال شهر غزه بمباران کرد.
گردان‌های القدس پیش از این اعلام کرد: رزمندگان مقاومت مقر فرماندهی میدانی نیروهای ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در منطقه الزنه در شرق خان یونس را با شلیک موشک بمباران کردند.
افزایش شمار شهدای غزه
از طرفی دیگر، در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی و زمینی خود به مناطق مختلف نوار غزه را تشدید کرده وزارت بهداشت نوار غزه گزارش داد که تلفات تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۲۰ هزار و ۵۷ شهید و ۵۳ هزار و ۳۲۰ مجروح رسیده‌است.
وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد، طی دو روز گذشته ۳۹۰ تن شهید و ۷۳۴ تن زخمی‌ شده‌اند.
رسانه‌های فلسطینی نیز از درگیری مقاومت با نیروهای اشغالگر در شهرک المغراقه در شمال اردوگاه نصیرات، در مرکز نوار غزه خبر دادند. از طرف دیگر، حملات اشغالگران به مناطق مختلف خان یونس و بمباران در بنی سهیلا متمرکز شده‌است.
همچنین خودروهای اشغالگران از ضلع غربی جبالیا سعی در پیشروی دارند و صدای گلوله باران، درگیری و تیراندازی به گوش می‌رسد.
در این راستا، خبرنگار الجزیره از حملات توپخانه‌ای و حملات هوایی شدید اشغالگران به جبالیا البلد و اردوگاه جبالیا خبر داد.
این خبرنگار همچنین با بیان اینکه نیروهای اشغالگر در حال تلاش برای پیشروی از سمت غربی جبالیا هستند، خاطرنشان کرد: صدای گلوله باران، درگیری و تیراندازی اوایل امروز جمعه شنیده شد.
نیروهای امداد و نجات توانستند پیکر ۹ شهید از جمله یک مادر و پنج دخترش را از زیر آوار بیرون بیاورند که تعداد شهدای جبالیا و اردوگاه آن را در ۲۴ ساعت گذشته به حدود ۳۰ شهید و ده‌ها مجروح می‌رساند.
خبرنگار الجزیره در ادامه با بیان اینکه هواپیماهای رژیم صهیونیستی خانه‌ای را در شهر جبالیا تخریب کردند، خاطرنشان کرد: پس از بمباران اجساد چهار شهید و تعدادی مجروح پیدا شد.
این در حالی است که ارتش اشغالگر با شلیک گلوله‌های توپخانه‌ای به ورودی اردوگاه آوارگان البریج در مرکز نوار غزه، تلفاتی برجای گذاشت.
جمعیت هلال احمر فلسطین نیز گفت که ارتباط با مرکز امدادرسانی آن در جبالیا در شمال نوار غزه قطع شده‌است.
در بیانیه این جمعیت آمده‌است که نیروهای اشغالگر به مرکز امداد رسانی و سیستم ارتباط مرکزی یورش بردند، خدمه و امدادگران را دستگیر و به مقصد نامعلومی بردند، در حالی که زنان هنوز به تنهایی در داخل مرکز محبوس هستند.
جمعیت هلال احمر فلسطین افزود که ده‌ها تماس در مورد بمباران خانه‌ای در منطقه النزله در جبالیا و وجود تعدادی شهید و مجروح دریافت کرده‌است، اما هیچ یک از کارکنان یا تیم‌های امدادی نتوانسته‌اند به آنها دسترسی پیدا کنند.
هلال احمر فلسطین همچنین تاکید کرد: اوضاع انسانی غزه و بهداشت این منطقه رو به وخامت است و نسبت به مشکل امنیت غذایی در این باریکه هشدار می‌دهیم.
این نهاد افزود: اشغالگران تمام آمبولانس‌های موجود در شعبه جبالیا را منهدم کردند.
رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند، رژیم صهیونیستی بامداد جمعه چندین خانه را در منطقه الشیخ رضوان شهر غزه بمباران کرد که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از فلسطینی‌ها شد. رسانه‌های فلسطینی همچنین از درگیری شدید بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در محله الشیخ رضوان خبر دادند.
همچنین این رسانه‌ها خبر شهادت یک تن و تعدادی مجروح در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به مسجد آمنه در شمال شهر رفح در جنوب نوار غزه را تایید کردند.
همچنین در بمباران رژیم صهیونیستی که دو خانه را در رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار داد، هشت تن شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند که سه تن از آنها در خانه خانواده ضهیر در غرب رفح پیدا شدند و همه به بیمارستان کویت در رفح منتقل شدند.
هواپیماهای اشغالگر در ادامه نیز یک سری حملات شدید را در نزدیکی بیمارستان اروپایی در جنوب نوار غزه انجام دادند.
در حمله رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه، شش شهروند شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.
همچنین بر اثر بمباران منازل شهروندان در شمال غرب و شرق خانیونس توسط هواپیماهای اشغالگر و توپخانه‌ها، پیکر تعدادی از شهدا و ده‌ها مجروح نیز به بیمارستان ناصر منتقل شد.
ادامه تلفات ارتش رژیم صهیونیستی
ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک افسر و یک سرباز در نبردهای شمال و جنوب نوار غزه و از مجروح شدن شدید سه سرباز دیگر خبر داد.
این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن دو افسر طی روز پنجشنبه در شمال و جنوب نوار غزه خبر داده بود.
طبق گزارش رسانه‌های عبری، تعداد کشته شدگان ارتش در نبردهای زمینی در نوار غزه به ۱۳۹ نفر رسید که رقمی غیرقابل تحمل است.
  • نویسنده :
  • منبع :