19 دی: شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای خواستار افزایش کمک‌ها به غزه شد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز جمعه قطعنامه‌ای برای افزایش کمک‌ها به غزه تصویب کرد. 
آمریکا به این قطعنامه رأی ممتنع داد. روسیه دیگر کشوری بود که به این قطعنامه رأی ممتنع داد. ۱۳ عضو دیگر با قطعنامه موافقت کردند. 
شبکه سی‌جی‌تی‌ان نوشته آمریکا درخواست روسیه برای گنجانده شدن بندی برای «توقف فوری و پایدار خصومت‌ها» در متن این قطعنامه را وتو کرده است. 
توضیحات نماینده امارات درباره قطعنامه شورای امنیت در خصوص غزه  
نماینده امارات در سازمان ملل در توضیح درباره قطعنامه تصویب شده گفت: «قطعنامه‌ای که امارات ارائه کرده خواستار افزایش کمک‌های انسانی به غزه و انتصاب یک هماهنگ‌کننده امور انسانی جهت تسهیل ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه است.»
وی اضافه کرد: «احتمال سرایت درگیری‌های غزه به منطقه یک احتمال واقعی است.»
نماینده امارات تصریح کرد: «وضعیت در مرز رفح قابل تحمل نیست. نیمی از مردم در غزه در حال مرگ از گرسنگی هستند.»
تصویب این قطعنامه در حالی صورت گرفت که طی روزهای گذشته رأی‌گیری بر سر آن چهار بار به تعویق افتاده بود. سرانجام نماینده آمریکا امروز جمعه اعلام کرد آماده رأی‌ دادن به متن اصلاح‌شده جدید است. 
از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) دولت آمریکا حمایت تمام‌قد و بی‌چون و چرای خودش را از عملیات‌های این رژیم در غزه اعلام کرده است.
دولت آمریکا تا کنون با تکرار روایت صهیونیست‌ها چندین قطعنامه را که خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه بوده وتو کرده است.
در تازه‌ترین اقدام در این راستا، واشنگتن هفته پیش با ایستادن مقابل رأی ۱۳ کشور دیگر درخواست اعضای سایر اعضای شورای امنیت برای پایان جنگ در غزه را ناکام گذاشت. تنها کشور دیگری که با این قطعنامه موافقت  نکرد انگلیس بود که به آن رأی ممتنع داد.
دولت جو بایدن در هفته‌های آغاز جنگ در برابر درخواست‌های مستمر برای کمک به برقراری آتش‌بس در غزه گفته بود که کاخ سفید تنها از «وقفه‌های جنگی» در غزه حمایت می‌کند و طرفدار آتش‌بس که می‌تواند به نفع حماس تمام شود نیست.
این در حالی است که فعالان حقوق بشر و برخی از سیاستمداران حزب دموکرات بارها از بایدن خواسته‌اند اسرائیل را برای پایان عملیاتی که به کشته شدن هزاران غیرنظامی منجر شده تحت فشار قرار دهد.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.
این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.
طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تا امروز، به ۲۰۰۵۷ شهید و ۵۳۳۲۰ مجروح رسیده است.
به گفته این وزارتخانه تنها در ۲ روز گذشته، ۳۹۰ فلسطینی شهید و ۷۳۴ تن دیگر زخمی شده‌اند.
به گفته مقامات نوار غزه و نمایندگان سازمان‌های جهانی، بیشتر ۲۰هزار قربانیِ حملات ویرانگر ارتش اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون، کودک و زن هستند؛ تداوم این حملات، موجب تخریب گسترده زیرساخت‌ها و فاجعه انسانی بی‌سابقه شده است.
  • نویسنده :
  • منبع :