19 دی: رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: غیبت پیروز حناچی در جلسات دولت به موضوع ساختمان ریاست‌جمهوری در جماران ارتباطی ندارد زیرا او هیچ وقت عضو دولت نبوده است.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در گفتگو با مهر در رابطه با تخریب یکی از طبقات ساختمان سه طبقه ریاست‌جمهوری در منطقه جماران به دلیل ممنوعیت ساخت بیش از دو طبقه، آیا دولت برای ساخت این ساختمان تصمیم به لغو مصوبه سال ۹۰ شورای عالی شهرسازی گرفته است؟ اظهار داشت: دولت هیچ اقدامی [در رابطه با لغو مصوبه سال ۹۰ شورای عالی شهرسازی] نکرده است.

وی افزود: اهالی جماران نامه‌ای در این زمینه نوشتند، که این نامه نیز در حال بررسی است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین در رابطه با اینکه علت غیبت پیروز حناچی، شهردار تهران در جلسات دولت چه ارتباطی با مسئله ساختمان ریاست جمهوری در جماران دارد؟، گفت: غیبت وی در جلسات دولت به این موضوع ارتباطی ندارد زیرا او هیچ وقت عضو دولت نبوده است.

گفتنی است، بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، منطقه جماران، منطقه واجد ارزش فرهنگی شناخته شده و ساخت و ساز بیش از ۲ طبقه در این منطقه ممنوع است اما از ۵ سال قبل در باغ عمارتی در منطقه جماران تهران که به نهاد ریاست جمهوری تعلق دارد، ساخت و ساز سنگینی انجام شده و اهالی این منطقه به دادستانی و شورای شهر شکایت کرده‌اند.

بر این اساس، اگرچه نهاد ریاست‌جمهوری تملک این ساختمان برای شخص رئیس‌جمهور و همچنین مسکونی بودن آن را تکذیب کرده است، اما مطابق اسناد موجود، کاربری این ملک، مسکونی است.

از سوی دیگر، تخریب طبقه سوم این ساختمان توسط شهرداری تهران و غیبت پیروز حناچی شهردار تهران در جلسات هیئت دولت باعث تقویت این گمانه شده است که دولت، حناچی را از حضور در جلسات هیئت وزیران منع کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :