19 دی: جنبش حزب الله لبنان در بیانیه‌ای به ترور سردار موسوی در سوریه توسط رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

حزب الله لبنان تاکید کرد ترور سردار سرتیپ سید رضی موسوی حمله آشکار و تجاوز به مرزها توسط دشمن صهیونیستی است.

حزب الله در بیانیه خود آورده است: موسوی دهه‌ها برای حمایت از مقاومت اسلامی در لبنان تلاش کرد و از همراهان سردار حاج قاسم سلیمانی بود.

جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق نیز در واکنش به ترور شهید سید رضی موسوی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما مقاومت اسلامی، انتقامی داریم که باید گرفته شود و تنها رقیب و دشمن شر خواهیم بود. 

به گزارش دفتر نجباء در تهران، در بیانیه این آمده است: در برهه‌ ضعف دشمن صهیونیستی و در ایام چهارمین سالگرد شهادت شهیدان سلیمانی و المهندس، سید رضی موسوی از فرماندهان سپاه پاسداران در حمله‌ هوایی وحشیانه صهیونیست‌ها به منطقه سیده زینب دمشق، به شهادت رسید.

نجبا در بیانیه خود افزود: فقدان ستاره‌ای از ستارگانی که از حقیقت دفاع کرده و ناپاکی منحوس تروریسم را از حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها بیرون رانده را به همه برادران مقاومت تسلیت می‌گوییم.

در این بیانیه تصریح کرد: تأکید می‌کنیم که این خون پاک، راه ما به سوی آزادی و رستگاری نهایی از اشغالگری سرکش است و بیهوده نخواهد بود.

جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در این بیانیه تأکید کرد: ما مقاومت اسلامی، انتقامی داریم که باید گرفته شود و تنها رقیب و دشمن شر خواهیم بود.

همچنین جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای شهادت سردار سید رضی موسوی در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه سیده زینب سوریه را تسلیت گفت.

به گزارش فلسطین الیوم، جنبش جهاد اسلامی در این بیانیه اعلام کرد: ترور بزدلانه سردار شهید سید رضی موسوی از سوی رژیم جنایتکار صهیونیستی را با شدیدترین عبارت‌ها محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: سردار شهید سید رضی موسوی از شاخص‌ترین فرماندهان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بود.

جهاد اسلامی افزوده است: این فرمانده شهید نقش اساسی و محوری در حمایت از نیروهای مقاومت در منطقه و حمایت از مردم فلسطین، مقاومت و آرمان آنها داشت و ما او را به عنوان دوست وفادار و فداکار فلسطین و قدس می‌دانستیم.

جهاد اسلامی با بیان اینکه جنایت ترور سردار رضی بار دیگر نشان می‌دهد که خطر این رژیم تروریست برای همه منطقه است، تأکید کرده که جنایات این رژیم تنها شکست آن را از نیروهای مقاومت به همراه خواهد داشت.

در پایان این بیانیه آمده است: ما این مصیبت وارده را خدمت برادران ما در جمهوری اسلامی ایران، مردم و رهبری و به خانواده شهید فرمانده سید رضی موسوی، یاران و دوستداران ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای این شهید علو درجات را مسالت داریم.

کتائب حزب الله عراق نیز در بیانیه‌ای شهادت سردار سید رضی موسوی در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه سیده زینب سوریه را تسلیت گفت.

به گزارش المیادین، در بیانیه کتاب حزب الله عراق آمده است: شهادت فرمانده سید رضی موسوی اقدام جنایتکارانه‌ای از سوی صهیونیست‌ها در سوریه است.

کتائب حزب الله افزوده است: فرمانده موسوی نقش عمده‌ای در مقابله با نیروهای تکفیری مانند القاعده و داعش داشت که عراق و مردم آن را نابود کردند.

این تشکیلات مقاومت عراقی تأکید کرده است که دشمنان در توهم هستند که سیاست‌های جنایتکارانه آنها مردان را از مبارزه با آنها و دفع توطئه‌های آنها باز می‌دارد.

در پایان بیانیه کتائب حزب الله آمده است: شهادت فرمانده مجاهد سید رضی موسوی را به آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه مردم منطقه و آزادگان جهان تسلیت عرض می‌کنیم.

رژیم صهیونیستی ساعت 16 به وقت تهران با شلیک 3 موشک از آسمان جولان اشغالی محل حضور سردار موسوی در منطقه زینبیه دمشق را مورد هدف قرار داد که منجر به شهادت این فرمانده سپاه پاسداران شد.

وی از مستشاران قدیمی نیروی قدس سپاه در سوریه و یار و همراه حاج قاسم سلیمانی بود که در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت در سوریه فعالیت داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :