19 دی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعیین تعرفه سال آینده در شورای عالی بیمه کشور در دست بررسی است که پس از نهایی شدن برای تصویب به هیات دولت ارسال می‌شود.

بهرام عین اللهی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: تعرفه‌های پزشکی هر سال در شورای عالی بیمه بررسی و پیشنهاد آن به هیات دولت ارسال می ‌شود تا مصوب شود؛ اکنون فرایند تعیین نرخ تعرفه‌های پزشکی در شورای بیمه شروع شده و هنوز به نتیجه نرسیده است. 

وی در پاسخ به سوالی درباره دریافت زیر میزی پزشکان با توضیح اینکه وزارت بهداشت در این زمینه وظیفه نظارتی دارد، اظهار داشت: بیمارستان‌هایی که پزشکان آن زیر میزی دریافت کنند، مواخذه می‌شوند و در زمینه اعتبارسنجی و تمدید پروانه‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد، در مورد زیرمیزی پزشکان وظیفه وزارت بهداشت نظارت بازرسی و اعلام به مراجع قضایی است که این کار در دست انجام است. 

عین‌اللهی، برنامه این وزارتخانه را تکمیل کادر درمانی دانست و در خصوص کاهش تعداد پزشکان و مشکل نیروی انسانی توضیح داد: از دانشجویان نخبه سال آخری که به مرحله کارورزی رسیده‌اند، این نقاط خالی را می‌توانند، تکمیل کنند اما در مجموع افزایش ظرفیت بسیاری خوبی داریم. 

وی به برآورد مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا در کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: آمار تخمینی است و نمی توان گفت که ۱۰۰ درصد آن بابت آلودگی هواست؛ در این زمینه رقمی حدود ۲۶ هزار نفر در کشور و در تهران هفت هزار نفر ثبت شده است. 

عین اللهی در مورد راهکارهای جلوگیری از گسترش ویروس آنفلوآنزا نیز تاکید کرد: ویروس‌ها فعال هستند و بالاخره در تجمعات اگر یک نفر مبتلا باشد به دیگران نیز منتقل می‌کند؛ راه حل آن هم این است که افرادی که دچار بیماری می‌شوند تا زمانی که علائم دارند به محل تجمع نروند.

شیرخشک به میزان مورد نیاز توزیع شده‌است 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد توزیع شیر خشک و رفع کمبود آن در بازار گفت: ستاد تنظیم بازار بر توزیع شیر خشک با نرخ دولتی فقط بین خانواده های دارای کودکان زیر ۲ سال تاکید دارد که این کار با ارائه کد ملی و تاریخ تولد نوزاد انجام می شود؛ برای دیگر مصارف، متقاضیان می توانند شیر خشک را با نرخ آزاد تهیه کنند. 

عین اللهی با تاکید بر اینکه نیاز ماهانه بازار به شیرخشک حدود ۵ میلیون تن بوده که ۱۲ میلیون تن توزیع کرده‌ایم، ادامه داد: اگر داروخانه‌ای شیرخشک وارد نمی‌کند خود آن داروخانه مسئول است؛ اکنون وزارت بهداشت به هر داروخانه‌ای که خواهان فروش و عرضه شیر خشک باشد، محصول ارائه می‌کند. 

هفت هزار تخت بیمارستانی آماده بهره‌برداری است 

وزیر بهداشت با بیان اینکه هفت هزار تحت بیمارستانی آماده بهره برداری در ماه های آینده است، گفت: در دو سال گذشته حدود ۲ هزار خانه بهداشت افتتاح شده و ۲ هزار مورد دیگر نیز آماده افتتاح داریم. 

عین اللهی با اشاره اینکه بیمارستان شهریار پس از ۳۲ سال به بهره برداری رسید، افزود: بیمارستان فردیس نیز پس از ۱۵ سال، پاییز گذشته افتتاح شد و این رویه بهره برداری از بیمارستان ها ادامه دارد.

وی با یادآوری اینکه ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی هم اکنون در کشور فعال است، یادآور شد: در دولت سیزدهم در مجموع تاکنون ۱۶ هزار تخت بیمارستانی اضافه شده است.  

  • نویسنده :
  • منبع :