وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار قربانیان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۱ هزار و ۱۱۰ شهید و بیش از ۵۵ هزار زخمی افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری‌های فلسطینی، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه در یک کنفرانس خبری در جنوب نوار غزه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۵ شهید و ۳۲۵ زخمی به بیمارستان منتقل شده‌اند.
اشرف القدره افزود: بدین ترتیب شمار قربانیان تجاوز اسرائیل به غزه به ۲۱ هزار و ۱۱۰ شهید و ۵۵ هزار و ۲۳۴ زخمی افزایش یافت.
سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین با هشدار درباره تشدید حملات ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان ناصر در خان‌یونس از نهاد‌های بین المللی خواست اقدامات مؤثر و فوری برای تأمین امنیت این مجتمع و کارکنان آن و زخمی‌ها و بیماران بستری در آن به همراه هزاران آواره پناه گرفته در محوطه این بیمارستان اتخاذ کنند.
اشرف القدره همچنین از کلیه نهاد‌های بین المللی خواست برای بازسازی و راه اندازی مجدد بیمارستان الشفاء در شهر غزه به صورت فوری اقدام کنند.
گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.
این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.
  • نویسنده :
  • منبع :