مشی شورای نگهبان این است که به افرادی که از سوی این شورا رد می‌شوند. پیشنهاد می‌دهند که از کاندیداتوری انصراف دهد
یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «امیرآبادی و انصراف پر ابهام» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

در حالی که هیچ زمزمه‌ای مبنی بر احتمال کاندیدا نشدن احمد امیرآبادی برای انتخابات مجلس در محافل سیاسی و رسانه‌ای نبود. وی در آستانه اعلام نظر شورای نگهبان به طور غیر منتظره‌ای در اطلاعیه‌ای انصراف خود را از کاندیداتوری انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه قم اعلام کرد. در بخشی از اطلاعیه امیرآبادی آمده است.
به جهت خنثی نمودن شایعاتی که از سوی برخی افراد ناآگاه، کم‌اطلاع و بعضاً مغرض مطرح می‌شد، مرا بر آن داشت که برای چهارمین بار در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام نمایم، که اگر چنانچه‌ میدان از نیروهای مردمی و انقلابی خالی بود به روند رقابت‌های انتخاباتی ادامه دهم.
اما هم‌اکنون با توجه به این که الحمدلله، تعداد قابل توجهی از افراد و جوانان انقلابی و خوش‌نام در انتخابات اخیر ثبت‌نام نموده‌اند و جلساتی نیز با آنان داشته‌ام و همچنین پس از اعلام نظر مراجع پنج‌گانه و هیئت اجرایی در تأیید صلاحیت‌ بنده و بقیه نامزدها، برای روشن شدن تکلیف گروه‌های انقلابی و ائتلاف‌های مختلف استان که به حقیر لطف داشته‌اند، زمینه را برای وفای به عهد خود فراهم یافته و اعلام می‌دارم هیچ تکلیفی برای حضور در مجلس آینده ندارم و ترجیح می‌دهم در راستای بیانیه‌ گام دوم انقلاب اسلامی و به جهت گردش نخبگانی در حکمرانی جامعه اسلامی، از نیروهای جوان و انقلابی در کنار افراد مجرب، متعهد و مردمی در قوه مقننه استفاده شود. لذا بدین‌وسیله اینجانب انصراف خود را از کاندیداتوری دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی اعلام می‌دارم.
البته آقای امیرآبادی هیچ اشاره‌ای به اینکه شایعاتی که برخی افراد علیه وی عنوان کرده یا قصد عنوان کردنش را داشتند، چی بوده است، نکرده است ولی این اطلاعیه بازتاب مختلفی در محافل سیاسی و رسانه‌ای قم داشت.
یکی از چهره‌های مدعی اصلاح طلبی نوشت: حاج احمد امیرآبادی با این انصراف، توپخانه تخریب انقلابیون_ضدانقلاب را از کار انداخت. وی هم هیچ اشاره‌ای به محتوای تخریب‌های این توپخانه نکرد.
یکی از نیروهای مدعی انقلابی در گروهای اجتماعی نوشت: مشی شورای نگهبان این است که به افرادی که از سوی این شورا رد می‌شوند. پیشنهاد می‌دهند که از کاندیداتوری انصراف دهد ولی هیچ بینه‌ای ارائه نکرد
از سوی دیگر یکی از خبرنگاران شجاع و مستقل قم نوشت: آقای ذوالنوری!... رفیق و رقیب شما میدان را به جوان‌ترها واگذار کرد شما نمی‌خواهید جوانان متعهد متخصص و انقلابی قم را خوشحال کنید بالاخره سختی مسافرت به قم و کهولت سن و دوری از خانواده و تناقض‌های گفتاری و از همه مهم‌تر اینکه نمی‌دانید در مجلس به چی رأی دادید ...می‌تواند نشانه بازنشستگی دوم شما باشد.
  • نویسنده :
  • منبع :