19 دی: در حالی که طغیان رود راین باعث وقوع سیل گسترده در آلمان و هلند شده است اما به گفته کارشناسان هواشناسی، بدترین سیل در آلمان، هلند و نروژ هنوز در راه است.
به گزارش یورونیوز، سطح آب در رودخانه راین که از بخش‌هایی از آلمان و هلند می‌گذرد، باعث وقوع سیل شدید در این ۲ کشور شده است و پیش‌بینی می‌شود امروز پنجشنبه وضعیت بدتر شود.
بالا آمدن سطح آب سایر رودخانه‌ها هم روز چهارشنبه در هلند ادامه یافت و باعث جاری شدن سیل در برخی از مناطق این کشور شد.
سطح بالای آب در رودخانه‌های هلند در روزهای آینده باعث مشکلات بیشتری خواهد شد و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که امروز (پنجشنبه) مناطق مختلف این کشور با شدیدترین سیلاب‌های روزهای اخیر مواجه شود.
مارک روته نخست‌وزیر هلند با بیان اینکه در مناطقی که تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته‌اند با استفاده از کیسه‌های شنی دیواره‌های موقتی برای کنترل جریان آب ساخته شده است، افزود: افزایش شدید آب رودخانه‌ها باعث ایجاد اختلال در بخش‌های مختلف کشور شده است و ما از نزدیک وضعیت را زیر نظر داریم و در صورت لزوم اقداماتی را انجام خواهیم داد.
کشاورزان هلندی نیز هشدار دادند که شرایط آب و هوایی نامناسب ممکن است بر برداشت محصول سیب‌زمینی و چغندرقند آنها تأثیر منفی بگذارد.
در همین حال زمین بخش‌های زیادی از آلمان نیز که به دلیل بارش شدید باران در روزهای اخیر پیش‌تر از آب اشباع شده بود، شاهد چندین طوفان متوالی همراه با بارش شدید باران بود و وضعیت مناطق سیل‌زده در شمال این کشور همچنان ناپایدار است.
افزایش سطح آب رودخانه وِسِر در ایالت برمن باعث سرریز شدن آب از کناره‌های این رودخانه شده و برخی از خانه‌ها و مزارع در این ایالت را به زیر آب برده است.
در نروژ نیز اوضاع جوی مثل هلند و آلمان وخیم است و بسیاری از شهرهای این کشور در حالت آماده‌باش بسر می‌برند زیرا بارش برف سنگین جاده‌ها را به شدت لغزنده و خطرناک کرده و باعث چندین تصادف رانندگی و مجروح شدن سرنشینان خودروها شده است.
کارشناسان هواشناسی پیش‌بینی می‌کنند که طوفان هِنک روز شنبه ایرلند و بیشتر بریتانیا را درنوردد و صبح یکشنبه پس از عبور از دریای شمال به جنوب اسکاندیناوی برسد.
  • نویسنده :
  • منبع :