19 دی: وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود، شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر را ۲۱ هزار و ۳۲۰ نفر و شمار مجروحان را ۵۵ هزار و ۶۰۳ نفر اعلام کرده است.
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد، شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به 21 هزار و 320 نفر و شمار مجروحان نیز به 554 هزار و 603 نفر رسیده است.
همزمان سازمان جهانی بهداشت هشدار داد نوار غزه با خطر گرسنگی شدید در تمام مناطق آن مواجه است که در جریان تجاوزات مداوم اشغالگران صهیونیست از 7 اکتبر ویران شده است.
تدروس آدهانوم گبریسوس رئیس سازمان جهانی بهداشت، جامعه بین المللی را به اتخاذ اقدامات فوری برای کاهش خطرات بزرگی که مردم غزه با آن مواجه هستند فراخوانده و و بر افزایش قدرت نیروهای عمل کننده در زمینه بشردوستانه برای کمک به افرادی که در معرض مجروحیت‌های خطرناک و گرسنگی شدید و ابتلا به بیماری‌ها قرار دارند، تأکید کرد.
گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.
این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :