19 دی: نخست وزیر پاکستان طی پیامی خطاب به مردم کشورش اعلام کرد: با توجه به وضعیت تکان دهنده در غزه و تداوم جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل دولت پاکستان برای ابراز همبستگی با فلسطین، جشن های سال نو (میلادی) در کشور برگزار نمی شود.
به گزارش تلویزیون ملی پاکستان، انوار الحق کاکر طی پیامی در آستانه فرارسیدن سال ۲۰۲۴ از عموم مردم پاکستان خواست در آغاز سال نو با مردم مظلوم غزه همبستگی و سادگی را رعایت کنند.
وی افزود: تمام مردم پاکستان و امت اسلامی از نسل کشی فلسطینیان مظلوم بویژه کشتار کودکان بی گناه در غزه و کرانه باختری بشدت رنجیده خاطر هستند.
نخست وزیر دولت موقت پاکستان خاطرنشان کرد: از ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون بیش از ۲۱ هزار فلسطینی بی گناه توسط رژیم وحشی اسرائیل به شهادت رسیده اند که تعداد زیادی از آنان (حدود ۹ هزار نفر) را کودکان بی گناه تشکیل می دهند.
وی گفت: پاکستان برای توقف خونریزی اسرائیل در تمام مجامع بین المللی در دفاع از فلسطینی های مظلوم صدای خود را بلند کرده است و در آینده نیز به این کار ادامه خواهد داد.
انوار الحق کاکر اعلام کرد: پاکستان دو محموله کمک‌های بشردوستانه را برای برادران و خواهران فلسطینی خود ارسال کرده و محموله سوم نیز بزودی ارسال خواهد شد.
وی گفت: دولت پاکستان با مصر و اردن نیز برای کمک رسانی به موقع به فلسطینی ها در کنار انتقال مجروحان غزه و مداوای آنها از نزدیک در تماس است.
فرماندهان ارتش پاکستان نیز در اجلاس مشترک روز پنج شنبه خود ضمن ابراز همبستگی کامل با ملت مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل، خواستار برقراری آتش بس دائمی در غزه شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :