19 دی: فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از دستگیری ۲ دزد دریایی با لباس نظامی و سلاح در حوالی ۶ مایلی شرق جزیره لارک شهرستان قشم خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرزبانی استان هرمزگان، سردار سرتیپ دوم بهادر اسماعیلی روز جمعه افزود: با هوشیاری، اقدامات فنی و عملیاتی دقیق، مرزبانان پایگاه دریابانی قشم اعضای باند سابقه داری که اقدام به سرقت محفظه های پلاستیکی موسوم به «مشک ماری» در دریا می کردند، متلاشی شدند.
وی ادامه داد: گروه گشت دریایی پایگاه دریابانی قشم در راستای تامین امنیت کشتی ها و شناورها در حوالی جزیره لارک، در حال گشت زنی متوجه تحرکات مشکوک یک فروند قایق در سطح حوزه شدند که به سرعت شناور متخلف را شناسایی و توقیف می کنند.
فرمانده مرزبانی استان هرمزگان توضیح داد: مرزبانان در بازرسی از این شناور متخلف اقلامی شامل یک دستگاه بی سیم دستی، ۲ قبضه اسلحه کلاش به همراه ۲ خشاب حاوی ۵۶ فشنگ و یک قبضه کُلت کمری با ۵ فشنگ کشف و ضبط کردند.
سردار اسماعیلی اضافه کرد: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی از سوی دریابانان قشم، مشخص شد که این شناور یک فروند قایق تندروی غیر مجاز است که سرنشینان آن ۲ سارق دریایی سابق دار هستند.
وی گفت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و دزدان دریایی دستگیر شده تحت بررسی و پیگرد قانونی قرار گرفتند.
بر اساس این گزارش، جزیره لارک از جزایر استان هرمزگان با مساحت حدود ۴۹ کیلومتر مربع چهارمین جزیره بزرگ ایران است که در جنوب شرقی جزیره قشم و جنوب غربی جزیره هرمز واقع شده است. فاصله جزیره لارک با جزیره قشم ۱۶ کیلومتر، با بندرعباس ۳۱ کیلومتر، با جزیره هرمز ۲۲ کیلومتر و با جزیره هنگام ۵۱ کیلومتر است.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.
  • نویسنده :
  • منبع :