19 دی: مدیر شبکه بهداشت و درمان میناب گفت: محموله پنج تنی زبان گزار با همکاری واحد سلامت محیط و کار شبکه بهداشت و درمان این شهرستان معدوم شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر عبدالعظیم احمدپور در حاشیه معدوم سازی این محموله افزود: همچنین سه و نیم تن ماهی حسون که زبان گراز در زیر آن جاسازی شده بود نیز به همراه محموله معدوم شد.
وی اظهار کرد: معدوم سازی این محموله با همکاری ادارات دامپزشکی، شهرداری، جهادکشاورزی و محیط زیست میناب انجام شد.
بر اساس این گزارش، پنجم دی ماه یک محموله بزرگ پنج تنی از زبان حیوان (گراز) در هرمزگان کشف شد که مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خبر کشف آن را تایید کرد.
حبیب مسیحی تازیانی افزود: این محموله که زیرِ بار ماهی در یک خودروی یخچال‌دار جاسازی شده بود، از مسیر چابهار به سمت استان فارس بارگیری و در حال حرکت بود.
همچنین فرمانده انتظامی هرمزگان نیز به خبرنگار ایرنا گفته بود: میزان تقریبی این محموله پنج تُن است و تحقیقات بر روی این پرونده خاص و مبدا آن ادامه دارد.
سردار علی اکبر جاویدان افزود: محموله کشف شده توسط ماموران انتظامی شهرستان میناب متعلق به یک حیوان وحشی است اما منشاء اصلی آن همچنان در حال بررسی است، در این پرونده دستگیری متهم نیز داشته‌ایم و نیروی انتظامی در تلاش است منشاء داخلی یا خارجی بودن آن را مشخص کند.
به گفته رییس پلیس هرمزگان، با توجه به محل بارگیری این محموله پنج تنی (هشت هزار زبان) که در چابهار بوده است، احتمال ورود آن از خارج کشور نیز در حال بررسی است.
  • نویسنده :
  • منبع :