19 دی: پل اتومبیل رو آستارا-آستارا با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افتتاح شد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی روز شنبه در آیین افتتاح این پل اظهار کرد: مجاورت مرزی اتومبیل رو آستاراچای با پل راه آهن موجب رونق مرز آستارا در ایران و باکو می شود. با احداث این پل مرزی و بزرگراه آستارا- آستارا، مسیر آستارا- باکو تکمیل خواهد شد. این پل ترانزیت کالا از ایران و کشور آذربایجان به کشورهای CIS و اروپای شرقی را تسهیل کرده و دسترسی کشور جمهوری آذربایجان به خلیج فارس و دریای عمان را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه پل مرزی اتومبیل رو آستاراچای با هدف تکمیل کریدور شمال-جنوب و توسعه اقتصادی، گردشگری و صنعتی میان ایران و کشور جمهوری آذربایجان به بهره برداری رسیده است، اعتبار هزینه شده برای ساخت این پل را ۵.۸ میلیون یورو اعلام کرد.
وی گفت: پل اتومبیل رو آستارا-آستارا از نوع بتنی با تیرهای پیش ساخته است که در ۲ باند رفت و ۲ باند برگشت به طول ۸۹ متر طراحی و اجرا شده است.
خادمی اضافه کرد: در ساخت این پل ۴۲ عدد تیر اصلی، هزار و ۶۰۰ تن آرماتور، ۱۲ هزار متر مکعب بتن، سه هزار و ۳۰۰ متر حفاری برای نصب شمع های پل به کار رفته است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه تصریح کرد: این پل بزرگراه آستارا - آستارا و مسیر آستارا به باکو را تکمیل کرده و بزرگراه آستارا-آستارا از باکو به خطوط زمینی ایران به عنوان مسیری جدید متصل خواهد کرد.
خادمی به مشترکات فرهنگی، اجتماعی ۲ کشور اشاره کرد و افزود: پل مرزی اتومبیل رو آستارا-آستارا موجب توسعه اقتصادی، صنعتی، حمل و نقلی برای کشور خواهد بود و روابط ایران با یکی از همسایگان شمالی کشور تحکیم می‌کند.
پل مرزی اتومبیل روی آستارا-آستارا روز شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون نخست وزیر کشور جمهوری آذربایجان در منطقه آستاراچای به بهره برداری رسید.
  • نویسنده :
  • منبع :