19 دی: وزیر ارتباطات گفت: بسته‌های جدید اپراتور‌هایی که بیش از ۳۴ درصد افزایش یافتند حذف شدند و بر اساس تعرفه جدید قیمت گذاری خواهند شد.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط تصویری با شبکه خبر گفت: تعهداتی قرار گرفته که در قبال آن اجازه دادیم ۳۴ درصد از تعرفه بسته‌های اینترنت افزایش یابند. بسته‌هایی که تا روز پنجشنبه از سال گذشته در اختیار مردم قرار داشتند، اپراتور‌ها حق حذف هیچگونه بسته و گرانی بیشتر از ۳۴ درصد را ندارند.  
وی افزود: بسته‌های جدید اپراتور‌هایی که بیش از ۳۴ درصد افزایش یافتند حذف شده و مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس تعرفه جدید قیمت گذاری خواهند شد. سقف افزایش قیمت تمامی اپراتور‌ها ۳۴ درصد است. مردم اگر بسته‌ای دیدند که بیش از ۳۴ درصد گران شده به ۱۹۵ اطلاع دهند.
زارع پور باتوجه به افزایش قیمت اینترنت در گذشته و حال اظهار کرد: در گذشته بسته‌های کوتاه مدت گران‌تر و بسته‌های بلند مدت ارزان‌تر بودند. هر بسته‌ای که در گذشته وجود داشته ضریب ۱.۳۴ شده و قیمت حال محسوب می‌شود.  
او درباره تعهد اپراتور‌ها گفت: اپراتور‌ها بر انجام سه تعهد، متعهد شده‌اند؛ یکی از این تعهدها، افزایش سرعت اینترنت تا پایان سال به ۳۰ درصد است که مردم با راه‌اندازی سامانه‌ای توسط ما می‌توانند به صورت برخط وضعیت اینترنت خود را رصد کنند. دیگر تعهدی که اپراتورها پذیرفتند، به حداقل رساندن پوشش نسل ۴ و افزایش ۱۰ درصدی پوشش نسل ۵ در سراسر کشور است.

  • نویسنده :
  • منبع :