19 دی: دادستان یاسوج تصریح کرد که استفاده از سلاح گرم در انتخابات ممنوع است و برای پویش نه به اسلحه، طراحی پوستر انجام شده و این موضوع به نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها اعلام شده است.
سید علی ملک حسینی روز شنبه نهم دی ماه ۱۴۰۲ در چهارمین جلسه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی دادگستری استان با بیان اینکه ارکان انتخابات، ایجاد سلامت، اعتماد مردم و مشارکت است و بی طرفی مسئولین و مجریان انتخابات از تاکیدات مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: برخی اعضای هیأت اجرایی، در سه شهرستان کهگیلویه و بویراحمد جرایمی مرتکب شدند که تذکرات لازم به صورت شفاهی و مکتوب به آن‌ها اعلام شد.
وی اظهارکرد: همه دست اندرکاران انتخابات، طبق ماده ۷۲ قانون رسیدگی به جرایم انتخاباتی، در ساعات اداری و حتی غیر اداری موظف هستند اصلی بی طرفی را رعایت کنند.
دادستان یاسوج خاطرنشان کرد: در موضوع اعتماد عمومی با هیچ کسی تعارف نداریم و افرادی که عمداً در انتخابات و آرای مردم دخالت می‌کنند، مجازات می‌شوند.
ملک حسینی تصریح کرد: استفاده از سلاح گرم در انتخابات ممنوع است و برای پویش نه به اسلحه، طراحی پوستر انجام شده و این موضوع به نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها اعلام شده است.
وی ادامه داد: افرادی که در انتخابات از اسلحه استفاده کردند شناسایی و دستور جلب آنها صادر شد و به زودی دستگیر می‌شوند.
دادستان یاسوج عنوان کرد: برخی نیز در روزهای اخیر در ادارات بکارگیری نیرو داشته‌اند و سازمان بازرسی به این موضوع ورود پیدا کرده و این موضوع به نوعی جزء جرایم انتخاباتی است.
ملک حسینی تاکید کرد: دشمن به دنبال این است که اغتشاش را به انتخابات وارد کند و تمام تلاش ما نیز پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی است و در این زمینه اقدامات خوبی در کمیته ستاد مجازی انجام شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :