19 دی: دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بار دیگر در سخنانی شرط مقاومت برای تبادل اسرا را اعلام و تاکید کرد که این اتفاق تنها در صورت توقف جنگ صورت خواهد گرفت.
زیاد النخاله، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این باره گفت: تا زمانی که تجاوز رژیم اشغالگر به غزه متوقف نشود، بین ما و دشمن هیچ معامله‌ای برای تبادل اسرا یا معامله دیگری وجود نخواهد داشت.
طبق گزارش شبکه المیادین، وی افزود: بدون عقب‌نشینی کل نیروهای دشمن از نوار غزه، هیچ معامله‌ای برای تبادل اسرا وجود نخواهد داشت. در صورت عدم تکمیل این شرایط، صحبت‌های دیگر هیچ فایده‌ای ندارد.
این سخنان النخاله در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بیان شد که شنبه گفته بود تبادل اسرا در آینده اجرایی خواهد شد.
مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.
این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر (دهم آذر) بار دیگر از سر گرفته شد.

  • نویسنده :
  • منبع :