19 دی: نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه نگاه نمایندگان در برنامه هفتم، عدم افزایش قیمت کالا و خدمات بود، گفت: هرگونه افزایش نرخ اینترنت می‌بایست با مجوز مجلس انجام می‌شد.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به افزایش نرخ تعرفه اینترنت در کشور، اظهار کرد: استفاده از اینترنت در کشور شامل بخش‌های مهم و تأثیرگذاری همچون کسب و کار و آموزش می‌شود لذا افزایش قیمت در این حوزه باید با در نظر گرفتن فشار بر کسب و کار و مسائلی از این دست باشد. 

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی دولت این اجازه را می‌دهد که دستگاه‌های خدمات رسان این افزایش قیمت را اعمال کنند، عملا خلاف برنامه هفتم توسعه عمل کرده‌اند چرا که در برنامه هفتم توسعه رویکرد نمایندگان عدم افزایش قیمت هرگونه کالا و خدمات بوده است. 

استفاده از VPN هزینه‌ دیگری را به مردم تحمیل کرده است 

وحیدی افزود: از سوی دیگر استفاده از فیلترشکن‌ در کشور هزینه دیگری را بر مردم تحمیل کرده، ضمن اینکه طی ماه‌های گذشته شاهد افت کیفیت اینترنت نیز بوده‌ایم. سوال این است، چطور برای ارائه خدمتی که طی ماه گذشته با افت همراه بوده، افزایش قیمت اعمال شده است. 

وحیدی افزود: نهادهای نظارتی باید محکم در برابر این اقدام ایستادگی کنند و با توجه به اینکه مجلس در حال پیگیری این موضوع است، از وزارت ارتباطات حتماً توضیح خواهیم خواست. 

اینترنت حوزه آموزش باید رایگان باشد 

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه انتظار داریم اینترنت برای حوزه آموزش رایگان باشد، گفت: متاسفانه نه تنها چنین اتفاقی نیفتاده بلکه شاهد افزایش قیمت اینترنت نیز بوده‌ایم. 

وی تاکید کرد: قطعا این موضوع را پیگیری می‌کنیم، اگر قرار است افزایش قیمتی در حوزه اینترنت رخ دهد حتماً باید با قانون مجلس و در بودجه ۱۴۰۳ قید شود. 

افزایش قیمت ایرانسل و همراه اول بیشتر از 34 درصد بوده است 

وحیدی یادآور شد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، افزایش قیمت اینترنت در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل بیشتر از ۳۴ درصد بوده است، لذا قطعاً باید با این افزایش قیمت خودسرانه برخورد شود. 

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: حتی قرار بود، حجم اینترنت مصرفی در پیام رسان‌های داخلی، ارزان‌تر از پیام رسان‌های خارجی باشد که این اتفاق نیز رخ نداده است و اگر یک فایل در پیام رسان داخلی و خارجی دانلود شود، حجم مصرفی در پیام رسان داخلی بیشتر از پیام رسان خارجی هم می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :