19 دی: رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد: هرگونه تبلیغات برای تمدید دائمی پلاک گذرموقت و تغییر پلاک به ملی کذب و مصداق بارز کلاهبرداری است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سردار سید کمال هادیانفر درباره تبلیغات فروش خودرو‌های گذرموقت و ادعای تمدید دائمی پلاک‌های این خودروها، اظهار داشت: خودرو‌های گذر موقت برای افرادی که قصد ورود به کشور دارند یا قصد عبور از ایران برای سفر به کشور دیگری دارند یا گردشگرانی که به قصد سیاحت به کشور می‌آیند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
وی ادامه داد: مطابق قانون، ایرانی‌های مقیم کشور‌های خارجی که قصد سفر به ایران دارند، می‌توانند با استفاده از خودرو‌های شخصی به مدت پنج ماه و با استفاده از پلاک‌های گذر موقت وارد کشور شوند. غالبا برای این افراد مدت زمان حضور خودروهایشان قابل تمدید نیست و به جز موارد استثنا که مربوط به قرارداد‌های تجاری است، در زمان مقرر باید از کشور خارج شوند. 
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به تبلیغات فروش خودرو‌های گذرموقت به شرط تغییر پلاک به ملی در فضای مجازی، افزود: این موضوع صحت ندارد و دریافت پلاک دائم دروغ محض است. 
سردار هادیانفر تاکید کرد: همه خودرو‌های گذر موقت با مدارک موقتی وارد کشور می‌شوند و با این مدارک نیز باید از کشور خارج شوند و این قانون برای خودرو‌هایی که در مناطق آزاد تجاری و اقتصادی تردد می‌کنند نیز صادق است. 
رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: در قانون برای تجار و سرمایه‌گذاران نیز شرایطی فراهم شده است که تسهیلاتی از جمله استفاده از خودرو‌های شخصی گذر موقت برای مدت معلوم و مشخص، یکی از این تسهیلات است. 
به گفته سردار هادیانفر، البته این سرمایه‌گذاران و تجار فقط اجازه دارند از خودرو‌های خود به صورت شخصی استفاده کنند و اجازه فروش این خودرو‌ها را ندارند و باید در زمان تعیین شده آن وسیله نقلیه از کشور خارج شود. 
وی درباره تبلیغ تمدید دائمی پلاک گذر موقت به صورت سالانه، تاکید کرد: اصلا چنین چیزی وجود ندارد و فقط این موضوعات تبلیغاتی با هدف کلاهبرداری و سوء استفاده از مردم است. 
رئیس پلیس راهور فراجا هشدار داد که هرگونه ادعای غیر از آنچه گفته شد مصداق کلاهبرداری است و مردم باید هوشیار باشند که به هیج وجه قانون اجازه تغییر پلاک از گذرموقت به ملی یا تمدید دائمی آن را نمی‌دهد.
  • نویسنده :
  • منبع :